خبرگزاری کار ایران

انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی طرح طاها در استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۵۹۷

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی طرح طاها طی ۹ ماهه نخست سال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش ایلنا, هاشم علایی عنوان کرد: در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد)  که با هدف حفظ سلامت و ایمنی جامعه، ملموس نمودن حضور استاندارد در جامعه و اعتماد سازی و ارتقای کیفیت محصولات  انجام می شود، در ۹ ماهه سال جاری، بیش از ۲ هزار و ۷۴۶مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالای استان، توسط شرکتهای بازرسی تأیید صلاحیت شده و کارشناسان استاندارد انجام گرفته است.

علایی افزود: در همین مدت  و در قالب طرح طاها تعداد  ۴۱ مورد نمونه برداری و آزمون فرآورده ها از مراکز عرضه و فروش کالا در زمینه صنایع غذایی، لبنیات، شوینده ها، رنگ ها و... دراستان اردبیل انجام شده است.

او گفت: با اعتبار تخصیص ‌یافته از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای نمونه‌برداری طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها)، کالاهای مشمول استاندارد اجباری از سطح بازار خریداری و در آزمایشگاه‌های همکار یا آزمایشگاه های اداره کل، آزمون می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل تصریح کرد: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای علامت استاندارد در سطح بازار انجام می‌شود، کارشناسان استاندارد به واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد یا فاقد کد ۱۰ رقمی و یا مشکوک به جعل علامت استاندارد را شناسایی، توقیف و جمع آوری می کنند و در صورت لزوم طبق مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، برخورد قانونی انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز