خبرگزاری کار ایران

دکتر زالی خبر داد:

افزایش بستری‌ها و کاهش ترخیصی‌ها در تهران/ خیز جدیدی از بیماری در پایتخت در حال شکل گیری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۵۵۹

فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش تعداد بستری‌ها و کاهش تعداد ترخیصی‌ها مواجه بوده ایم که این زنگ خطری جدی است.

به گزارش ایلنا، دکتر علیرضا زالی با اعلام این مطلب افزود: مراجعان سرپایی به مراکز درمانی در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۵۰۰ نفر بود که ۲ هزار نفر آن به بخش‌های بهداشتی مراجعه کردند و در مجموع میزان بستری در تهران در ۲۴ ساعت گذشته سه درصد افزایش پیدا کرده است؛ به این ترتیب که هزار و ۹۱۶ مورد بستری در تهران داشتیم که حدود ۷۰۰ مورد در بخش‌های مراقبت ویژه هستند.

زالی افزود: تعداد بستری‌های روزانه ما ۳۰۰ نفر بود که در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۵۰ نفر کاهش یافت و این نشان دهنده اقامت طولانی‌تر بیماران به سبب تغییر در الگوی بیماری و یا شدت آن است.

وی درباره آمار مرگ و میر بیماران هم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در مقایسه با ۲۴ ساعت پیش از آن با افزایش یک و چهار دهمی تعداد مرگ و میر مواجه بوده ایم که زنگ خطر جدی است.

دکتر زالی گفت: همه این عوامل نشان می‌دهد که خیز جدیدی در تهران در حال شکل گیری است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران افزود: در طول هفته گذشته میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تهران کاهش یافت به این ترتیب که دو هفته پیش به ۷۶ و سه دهم درصد رسید و هفته پیش به ۷۵ و چهار دهم درصد تقلیل پیدا کرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره علت افزایش مبتلایان رده سنی پنج تا ۱۷ سال هم گفت: تا قبل از پایان آذر ماه تعداد مبتلایان این رده سنی اندک بود و اکنون به حدود ۱۰ درصد رسیده است و احتمالا با شکل‌های جدیدی از بیماری مواجهیم که نوجوانان و جوانان را درگیر کرده است. این شاید به علت این باشد که جوانان در معرض بیشتری از ارتباطات اجتماعی قرار گرفته اند و یا شاید الگوی حضور آنها در شهر در دو هفته اخیر تغییر پیدا کرده است، اما هنوز دلیل قطعی برای اینکه فکر کنیم شاید فنوتیپ جدید ویروس در تهران ایجاد شده است در اختیار نداریم که در حال حاضر تجزیه و تحلیل موارد ابتلا هستیم.

وی گفت: اگر نسبت به اسفند سال ۹۸ مرگ و میر صفر تا ۵ سال را مد نظر قرار دهیم چهار دهم تا پنج دهم درصد بود، اما این میزان در دی ماه به حدود چهار و چهار دهم درصد رسید.

فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران همچنین عدد مولد به عنوان شاخصی مهم برای نشان دادن وضع اپیدمی اشاره کرد و افزود: این عدد در اواخر هفته گذشته در تهران به یک و یک دهم درصد رسید که اگر بالای یک باشد نشان دهنده تغییر در افزایش اپیدمی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز