خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز در جمع خبرنگاران:

مدیریت شهری با بیش از ۷۰ درصد درخواست‌های تغییر کاربری مخالفت کرده است / به بهانه نقد حریم‌ها را نشکنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۴۷۶

شهردار شیراز گفت: تقاضاهای زیادی برای تغییر کاربری اراضی و باغ‌ها به شهرداری ارائه می‌شود اما مجموعه مدیریت شهری با بیش از ۷۰ درصد آنها مخالفت کرده و حتی این تقاضاها را در کمیسیون ماده ۵ مطرح نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در نشست خبری با خبرنگاران با محوریت پروژه های عمرانی با اشاره به اینکه تعداد ۱۴۷ طرح عمرانی شاخص با اعتبار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در شهر شیراز در حال اجرا است، گفت: این پروژه ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: برای مدیریت پروژه های عمرانی در سال ۹۹ طرح‌های عمرانی این کلانشهر دسته بندی و در مجموع ۱۲۰ پروژه در مناطق مختلف شیراز تعریف  ودر حال اجرا است و تلاش شده است توزیع این پروژه ها در سطح مناطق مختلف مناسب باشد.

۳۲۵کیلومتر لوله گذاری در ۲ سال گذشته

 شهردار شیراز  به موضوع دفع آب‌های سطحی در شیراز نیز اشاره کرد و گفت: از ۲۵ سال پیش تاکنون تمام شهرداران شیراز برای دفع آب‌های سطحی اقداماتی انجام داده اند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ٣٢٥ کیلومتر لوله گذاری و ١٦٠ کیلومتر بهسازی انجام شده است.

شهردار شیراز خطاب به منتقدین پروژه سنگفرش ارم نیز  گفت: زیبنده نیست که برخی با فشار به دستگاه‌های نظارتی موحب شوند تا هر روز همکاران ما در این دستگاه‌ها در رفت و آمد باشند بطوری که در طول یک روز ۶ مدیر  برای این پروژه، به دستگاه‌های نظارتی فراخوانده شده‌اند.

اسکندرپور با تاکید بر اینکه در ایران تنها یک باغ ارم وجود دارد، اضافه کرد: بحث ما این است که آیا ما کماکان باید ظرفیت‌های گردشگری شیراز را همان در حد و اندازه و شاخص قبلی نگه داریم یا فرصت‌های دیگری هم خلق شود؟

وی افزود : کل هزینه اجرای پیاده راه ارم بیش از ٢۴ میلیارد تومان است و این در حالی است که ما پروژه های بزرگتری در این زمینه مانند پروژه ساماندهی اطراف آرامگاه سعدی داریم که بیش از ۴٠ میلیارد تومان هزینه دارد اما هیچکس به آن پروژه ایرادی نگرفته است.

 اسکندرپور گفت: معتقدیم باید در همه ظرفیت‌های گردشگری شیراز، متناسب با اقتضائات روز فرصت ایجاد کنیم؛ همانگونه که در اطراف آرامگاه سعدی و حافظ سنگفرش ایجاد شده، در اطراف ارگ کریمخانی هم بر اساس پروژه زندیه طی ماه های آینده سنگفرش انجام خواهد شد.

 موافقت ۷۳ درصدی با پروژه پیاده راه سازی ارم

وی با بیان اینکه طی نظرسنجی‌های انجام شده توسط شهرداری شیراز، ۷۳ درصد مردم موافق اجرای این پروژه بوده‌اند، گفت: صدا و سیما یا مرکز افکارسنجی ایسپا در جهاددانشگاهی می‌تواند این مهم را برای راستی آزمایی انجام دهند.

شهردار شیراز همچنین با طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا از ما در خصوص ارقام پروژه‌های دیگر که بعضا ١٠ برابر این پروژه است نمی‌پرسند؟ اما برای این پروژه در یک روز شش مدیر را فرا می‌خوانند؟ اضافه کرد: چرا نباید در منطقه یک شهرداری شیراز پروژه‌ای اجرا کنیم؟ حال آنکه بخش اعظمی از درآمد شهرداری مربوط به این منطقه است.

مدیریت شهری با بیش از ۷۰ درصد درخواست‌های تغییر کاربری مخالفت کرده است / به بهانه نقد حریم‌ها را نشکنیم

وی اعتقاد دارد که یکی از دلایل مهمی که بافت تاریخی شیراز دچار مشکلاتی عدیده شده است، پرهیز از هزینه‌ کردن برای این بافت طی ۲ تا ۳ دهه گذشته بوده، موضوعی که امروز گریبان بافت میانی شیراز را گرفته و قطعا در صورت بی‌توجهی، این بافت را در آینده با مخاطراتی جدی مواجه می‌کند.

اسکندرپور با بیان اینکه هم اکنون حدود ٣٠٠ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر ایجاد شده است، گفت: متاسفانه برخی انگار هیچ نکته مثبتی در ایجاد مسیر دوچرخه سواری نمی‌بینند و با دید انتقادی به آن می‌نگرند و فراموش می‌کنند که شهر در ٥٠ سال گذشته اصلا برای دوچرخه مهیا نبوده و معبرهای موجود هم به اندازه کافی عریض نیست.

اسکندرپور تاکید کرد: شفافیت مورد پسند است اما نباید محدود به یک دستگاه و یک مجموعه مدیریتی شده و در مواجهه با دیگر دستگاه‌ها متوقف شود. 

وی  گفت:  افتخارمان این بوده که کمترین تغییر کاربری داشته‌ایم و در گروه باغ‌ها، یک حتی یک متر مربع هم تغییر کاربری نداشته‌ایم.

اسکندرپور یادآور شد: در قانون اجازه داده شده که با درآمد حاصل از تغییر کاربری باغ‌های گروه ۵، شهرداری باغ‌های گروه یک را تملک کند. اجازه هزینه کرد حوزه استحفاظی باغ‌ها در جای دیگری نداریم و صرفا باید برای تملک هزینه شود. البته باغچه‌هایی در سطح شهر وجود دارد که ربطی به حوزه استحفاظی باغ‌ها ندارند.

شهردار شیراز اضافه کرد: مجموعه مدیریت شهری چه شورا چه شهرداری اعتقادی به تغییر کاربری باغ و باغچه با هدف کسب درآمد و احداث پل و تقاطع و معبر و ..... ندارد.

به بهانه نقد حریم ها را نشکنیم

شهردار شیراز همچنین خطاب به برخی منتقدین و در پاسخ به انتشار خبری مبنی بر سفر تعدادی از مدیران خدمات شهری شهرداری شیراز به جزیره کیش، گفت: اجازه دهیم که نقدها منصفانه مطرح شود و مراقبت کنیم که در این عرصه حریم‌ها را شکسته و پرده‌ها دریده نشود. در تمام دستگاه‌ها سفر خارجی وجود دارد و اینکه از نامه‌ای عکس گرفته شود و آن را تیتر کنند، درست نیست و به نظر نوعی بداخلاقی است.

شیراز برای  برای نوروز آماده می شود

اسکندرپور همچنین در خصوص زیباسازی شهری برای ایام نوروز، گفت: طی یکسال گذشته به دلیل حاکمیت ویروس کرونا فشار روحی زیادی بر مردم حاکم شده است لذا در تلاشیم تا فضای شهر شاداب و سرزنده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز