خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت توزیع برق البرز:

معابر البرز خاموش می‌شود تا چراغ خانه‌های استان روشن بماند/ افزایش مصرف گاز مشترکین، تامین سوخت نیروگاه‌ها را با مشکل روبرو کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۴۰۲

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: برای تامین سوخت نیروگاه هایی که از سوخت گاز استفاده می‌کنند ناچار به اعمال خاموشی‌ها در معابر هستیم.

به گزارش ایلنا از البرز ، رامین فرج با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز مشترکین خانگی و صنعتی، تامین سوخت نیروگاه‌هایی که از سوخت گاز استفاده می‌کنند با مشکل مواجه شده است که باعث کاهش میزان تولید برق در نیروگاه ها شده است. 

وی در ادامه تصریح کرد: برای جبران کاهش تولید ایجاد شده شرکت مدیریت شبکه به سهمیه بندی میزان کمبود تولید به نسبت سهم مصرف هر استان اقدام کرده است که این سهمیه متناسب با شرایط و میزان مصرف هر روز مشترکین استخراج و اعلام می شود.

رامین فرج گفت: با توجه به محدود بودن ظرفیت تولید و سهم مصرف تعیین شده برای هر استان از جمله البرز کاهش مصرف نسبت به شرایط عادی باید الزاماً یا در بخشهای عمومی مانند معابر یا در تامین برق مشترکین خانگی و صنعتی و تجاری اتفاق بیافتد که حسب تصمیم و ابلاغ شرکت توانیر مقرر شد در راستای امکان تامین برق مشترکین، کمبود ایجاد شده در بخش روشنایی معابر اعمال شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ برق البرز در پایان افزود: با توجه به اینکه با قطع روشنایی معابر در استان حدود 4 مگاوات در هر ساعت انرژی صرفه جویی می شود در صورت برگرداندن روشنایی به وضعیت قبل برای جبران این میزان انرژی الزاماً باید روزانه انشعاب برق حدود 30 هزار مشترک خانگی استان در بازه های 2 ساعته قطع شود که قطعاً تحمل این خاموشی‌ها مشکلات بیشتری را در مقایسه با قطع روشنایی معابر برای مردم ایجاد خواهد کرد به همین دلیل انتخاب شرکت توانیر بین این دو وضعیت که هر یک مسائل مشکلات مربوط به خود را دارند اعمال خاموشی‌ها در معابر را در نظر گرفته است. بنابراین ضمن عذرخواهی از  همشهریان عزیز و مسئولان استانی که با جدیت پیگیر مسائل مردم هستند درخواست می‌شود با همراهی خود مجموعه صنعت برق و گاز را در عبور از شرایط موجود یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز