خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

توقف روند کاهشی کرونا در همدان/ این توقف زنگ خطری جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۲۸۷

طبق گزارش ارائه شده در ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا روند کاهشی این ویروس تا هفته گذشته به شکل مطلوب ادامه داشت اما این روند در همدان متوقف شد که این توقف زنگ خطر جدی برای استان با هدف جلوگیری از ورود به پیک چهارم است.

به گزارش ایلنا از همدان،استاندار همدان گفت: اتحادیه ها، اصناف و همه اقشار مردم با رعایت توصیه های بهداشتی اجازه شکل گیری موج چهارم شیوع کرونا را در این استان ندهند.

سید سعید شاهرخی در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: با توجه به توقف و سپس رشد ملایم شیوع کرونا در همدان باید با برگزاری یک نشست تخصصی توسط هر یک از کمیته های ذیل ستاد استانی کرونا، نقاط آسیب شناسایی شود.

وی اضافه کرد: در این نشست ها با شناسایی نقاط ضعف و مشکل زا و اتخاد تصمیم هایی حتی در صورت نیاز از فعالیت مجموعه واحدهایی متاثر در افزایش این ویروس جلوگیری شود تا شاهد شکل گیری موج جدید شیوع کرونا در استان نباشیم.

استاندار همدان اظهار داشت: روند افزایشی کرونا در حال حاضر در حدی نیست که استان وارد پیک جدیدی شده باشد با این وجود باید در کمیته های تخصصی راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا بحث و تبادل نظر شده و نتایج این نشست ها در ستاد استانی بررسی و مصوب شود.

شاهرخی گفت: در ۱۱ ماه گذشته هر هفته روزهای شنبه نشست اعضای ستاد ملی و استانی کرونا با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس به صورت مستمر برگزار شده است.

استاندار همدان بیان کرد: در حال حاضر ۶ شهرستان همدان در وضعیت زرد و چهار شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و با وجود توقف روند کاهشی این وضعیت در تغییر رنگ بندی شهرستان‌های این استان تاثیرگذار است.

شاهرخی خواستار پرهیز از برگزاری مهمانی، تجمع ها، دورهمی خانوادگی، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک به عنوان مهمترین شاخص ها برای کنترل روند بیماری شد.

وی تاکید کرد: برای تداوم روند کاهشی بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و صنوف ضروری است همچنین باید به واحدهای بی اعتنا به شیوه نامه های بهداشتی تذکر داد.

استاندار همدان گفت: اعضای کمیته های زیر مجموعه ستاد استانی کرونا با بررسی وضعیت استان و به روز کردن اطلاعات، برنامه های جدید در نظر گرفته و این برنامه و پیشنهادها روز دوشنبه در جلسه ای با حضور فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت بررسی می شود.

شاهرخی از علوم پزشکی خواست تا گزارش تحلیلی و دقیق درباره شیوع ویروس کرونا با توجه به وضعیت شهرستان ها و گروه های پرخطر ، نقاط آسیب پذیر به همراه پیشنهادهای سازنده تهیه کند تا در جلسه با توجه به این مستندات تصمیم لازم اتخاذ شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز