خبرگزاری کار ایران

علیزاده خبر داد:

برف روبی و نمک پاشی ۱۲ هزار کیلومتر از جاده‌های آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۲۸۲

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش‌های اخیر ۱۱ هزار و ۷۲۰ کیلومتر باند از راه‌های استان از سوی اکیپ‌های راهداری برف روبی و نمک‌پاشی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، اروجعلی علیزاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات راهداری زمستانی در بارش‌های روزهای اخیر در محورهای استان یک هزار و ۸۶۵ تن مخلوط شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: درحال حاضر تمامی راه‌های شریانی و اصلی آذربایجان شرقی باز بوده و تردد در آنها جریان دارد و تنها ۱۲۵ راه روستایی مسدود در مناطق سخت عبور شهرستان‌های تبریز، اهر، کلیبر، بستان آباد، چاراویماق، ورزقان، هریس و هشترود باقی مانده که تلاش می شود در سریع ترین زمان این راه‌ها نیز بازگشایی شود.

علیزاده با بیان اینکه بیشترین میزان برف روبی در این بازه زمانی در آزادراه تبریز- زنجان، اهر، کلیبر، مرند، تبریز و بستان آباد بوده است، خاطرنشان کرد: در این ایام نیروهای راهداری اقدام به امدادرسانی به ۱۲۹ دستگاه خودرو گرفتار دربرف وکولاک کرده است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی تعداد ماشین آلات سبک و سنگین درگیر در عملیات راهداری زمستانی را ۳۷۶دستگاه اعلام کرد و گفت: این دستگاه‌ها شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

علیزاده راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر برشمرد و گفت: هم استانی های عزیز می توانند جهت اطلاع از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ساعته پاسخگوست، اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز