خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تاکنون؛

۵ شهرداری خراسان جنوبی به دادگاه معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۲۵۶

مدیرکل حفاظت، محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت: پنج شهرداری استان به دلیل دفن نامناسب پسماند از ابتدای امسال به دادگاه‌ها معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، حسن اکبری گفت: محیط زیست خراسان جنوبی از ابتدای سال ۲۰۰ اخطاریه به علت مدیریت بد پسماند برای واحد‌های پسماند و زباله گاه‌ها صادر کرده است.

وی افزود: برخی شهرداری‌ها هم به صورت مقطعی اقدامات خوبی انجام داده اند، اما تداوم نداشته و باید بازدید انجام و اخطارهای لازم داده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه محیط زیست این استان در حوزه پسماند‌های عادی با مشکل مواجه است، افزود: متاسفانه روش دفن زباله مناسب نیست.

اکبری افزود: قانونگذار می‌گوید پسماند باید از مبدا جمع آوری و تفکیک شود و مواد بازیافتی، بازیافت و مابقی کمپوست و جمع آوری بهداشتی شوند که متاسفانه این اتفاق در استان ما نمی‌افتد.

اکبری گفت: طرح تفکیک از مبدا با اینکه مصوب شده، اما اجرایی نمی‌شود و هنوز طرح موفقی برای تفکیک زباله از مبدا نداریم.

وی افزود: به صورت موردی بعضی از شهرستان‌ها اقدامات جزیی انجام داده اند، ولی عمده پسماند خراسان جنوبی به صورت مخلوط جمع آوری و به زباله گاه‌ها منتقل می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشتر زباله گاه‌ها هم مشکل دارند، گفت: زباله‌ها اگر به روش قابل قبولی دفن می‌شدند، مشکلات کمتری داشتیم، ولی این اتفاق نمی‌افتد و پسماند در زباله گاه‌ها رها و پلاستیک‌ها توسط باد در طبیعت پخش و پرندگان و سگ‌های ولگرد در زباله‌ها جستجو می‌کنند که باعث انتقال بیماری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز