خبرگزاری کار ایران

دادستان کاشان خبر داد:

حاشیه‌نشینی مشکل قدیمی کاشان/تخریب و رفع تصرف هشت ملک در حریم سیلک

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۲۱۷

دادستان کاشان گفت: حاشیه نشینی معضلی قدیمی در کاشان است و نگاه امنیتی و قضایی راهکاری مفید و کارآمد برای رفع آن نیست.

به گزارش ایلنا از کاشان، روح الله دهقانی تصریح کرد: بی‌نظمی در ساخت و سازها، نزاع‌های خیابانی و چالش‌های اجتماعی آثار و تبعات حاشیه نشینی است.

وی تاکیدکرد: تعامل و همگرایی و بهره مندی از ظرفیت سایر نهادهای شهری مانند اداره ارشاد، بسیج و شهرداری برای انجام خدمات فرهنگی، آموزشی و عمرانی می تواند اثر بخش باشد.

دهقانی از پیشنهاد دادستانی مبنی بر ورود کارگروه حل مشکلات مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار کاشان و پیگیری خواسته‌های ساکنین شهرک خاتم الانبیا، کوی مفتح و بلوار حسین پور خبرداد و گفت: ساخت بزرگترین پردیس فرهنگی شهرستان، توسعه فضای سبز، بهسازی و آسفالت معابر کوی مفتح توسط شهرداری و راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج می‌تواند برخی از آسیب‌های اجتماعی این منطقه از کاشان که در گذشته گریبانگیر مردم و مسئولان بوده و از طرفی از موقعیت مکانی خوبی هم برخوردار است، کاهش دهد.

پلمپ مطب های پزشکی متخلف 

دادستان کاشان با بیان اینکه هرگونه کوتاهی در ارتباط با بی‌خطر سازی پسماندهای عفونی پذیرفتنی نیست، خاطر نشان کرد: دفع غیر اصولی زباله های پزشکی دغدغه زیست محیطی و تهدیدی برای سلامت شهروندان است و از ابتدای بهمن مطب هایی که از انجام این کار امتناع کنند پلمپ می شوند.

دهقانی در ادامه اظهار داشت: بی خطر سازی پسماندهای پزشکی با هدف جلوگیری از انتشار بیماری و همچنین ارتقا بهداشت جامعه ضروری است و می بایست مراکز درمانی و مطب های پزشکی برای جمع آوری، تفکیک و انتقال صحیح زباله های عفونی و بیمارستانی اقدام کنند.

وی گفت: با هماهنگی صورت گرفته مقرر شد پسماندهای عفونی و زیان آور بیمارستان ها، مراکز درمانی، مطب‌ها و آزمایشگاه ها توسط شرکت طرف قرار داد با شهرداری کاشان جمع آوری و پس از بی خطرسازی جهت بازیافت و یا دفن اصولی و بهداشتی به محل های تعیین شده حمل شود.

تخریب و رفع تصرف هشت ملک در حریم سیلک

دهقانی با اشاره بهاقدامات انجام شده توسط دادستانی کاشان برای مبارزه با زمین خواری، رفع تصرف اراضی ملی و جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز و سودجویی برخی از دلالان گفت: کوتاهی و قصور برخی از دستگاه های خدمات رسان باعث رشد ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و خارج از محدوده شهر کاشان شده است.

وی تاکید کرد: برای حصول نتیجه بهتر در کنار اهتمام دستگاه قضایی همکاری سایر دستگاه های ذیربط و شهری کاشان ضروری است.

دهقانی با بیان اینکه دادستانی از تمام ظرفیت و توان خود برای حفظ وصیانت از اراضی ملی و کشاورزی استفاده خواهد کرد، یادآور شد: دستگاه قضایی بدون توجه به جایگاه اشخاص برای فرد و یا دستگاه اجرایی که نسبت به بروز تخلف کوتاهی کرده اعلام جرم و با متخلفان برخورد جدی و قاطع می کند.

وی با اعلام خبر اجرای حکم تخریب ۸ ملک در عرصه وحریم تپه سیلک طی روز های آینده تاکید کرد: اجرای حکم تخریب دو خانه باغ اطراف سیلک انجام شده و ۶ حکم دیگر نیز در صورت عدم استنکاف مالکان با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی اجرا می شود.

نقش بی نظیر خیرین کاشانی در آزادی زندانیان 

دادستان کاشان با بیان اینکه دو پرونده محکوم به اعدام جهت جلب رضایت اولیای دم توسط دستگاه قضایی کاشان در حال پیگیری است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۱۰ نفر زندانی با کمک خیرین و گذشت شکات از بند رهایی یافته اند.

دهقانی تاکید کرد: این آمار در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته و حاکی از مناعت طبع و روحیه گذشت و جوانمردی ساکنان شهرستان های کاشان وآران وبیدگل است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون۹ نفر از محکومین به اعدام پس از  طی دوران محکومیت خود و با کمک خیرین از زندان آزادشدند. 

دهقانی از پیگیری ۲ پرونده دیگر محکوم به اعدام نیز خبر داد و گفت: ۱۱۰ نفر از زندانیان نیز با کمک خیرین و رضایت شکات به کانون گرم خانواده بازگشتند.

استفاده از فضای مجازی در انتخابات

رئیس کارگروه فضای مجازی از خبرنگاران و اهالی رسانه درخواست کرد: با توجه به انتخابات پیش رو شورای شهر روستا از امکانات و ظرفیت فضای مجازی برای معرفی کاندیداها استفاده کنند و عملکرد و سوابق آنها را برای داوری به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز