خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان اردبیل خبر داد:

صادرات 251 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۱۶۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 251 هزارو 779 تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

به گزارش ایلنا، کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار عنوان کرد: صادرات 251 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است. 

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه از این میزان بیش از 242 هزار تن کالا توسط 10 هزار و 578 دستگاه کامیون ایرانی وبیش از 9 هزارتن کالا توسط 462 دستگاه کامیون گرجی و سایر ملیت ها از مرز خارج شده است.

وثوقی محصولات کشاورزی، کاشی،شیشه ،نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را عمده کالاهای صادر شده ایرانی در 10 ماه گذشته عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را خاطرنشان کرد و گفت: در مدت یاد شده حدود 155 هزارتن کالا توسط 6 هزار و 727 دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل از افزایش 25 درصدی ترانزیت خروجی خبر داد و تصریح کرد: آب معدنی، سیمان ، ام دی اف، گچ، نئوپان ، بیسکویت ، برنج, پروفیل، نمک وانواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند. 

وثوقی با بیان اینکه بخاطر شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار 100 درصد کاهش یافته افزود: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط درحال انجام است.

جابجایی3 میلیون و 507 هزارتن کالا در استان اردبیل

به گزارش ایلنا، رضا شیرین زاده در بازدید از شرکت های حمل ونقل شهرستان بیله سوار با بیان اینکه این میزان کالا و بار در 10 ماه گذشته جابجا شده گفت: 246 هزارو 316 برگ بارنامه نیز در این مدت صادر شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان کاملا عادی و روان است افزود: بیشترین کالای استان از شهرستانهای اردبیل ، پارس آباد و نمین جابجا شده است.  

شیرین زاده محصولات کشاورزی،سیمان،آب معدنی،انواع چوب و سوخت را عمده کالاهای جابجا شده استان در مدت یاد شده دانست و گفت: حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از تلاش‌های شبانه روزی رانندگان سختکوش قدردانی کرد و گفت: وضعیت حمل ونقل کالا و بار کاملا عادی و روان است.

وی فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با ۷ هزارو ۸۰۰ دستگاه ناوگان باری در استان را یادآور شد و تصریح کرد: 11 هزار و 400 راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می کنند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا کلیه اقدامات لازم و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل ونقل کالا و مسافر ابلاغ شده و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز رعایت می شود. 

شیرین زاده گفت: در قالب کمیسیون ماده ۱۲ نظارت ویژه برعملکرد شرکت‌های حمل و نقل انجام می شود و مردم ،رانندگان و صاحبان کالا می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه 141 جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز