خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان مطرح کرد:

صادرات بیش از یک میلیون و 197 هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۰۸۹

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 197 هزار و 283 تن کالا توسط 51 هزار و 85 دستگاه کامیون در 10 ماهه سال جاری از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر شد.

به گزارش ایلنا، ایوب کرد با بیان اینکه بنزین، سیمان، مواد غذایی، گاز مایع و قیرعمده کالاهای صادر شده از مرزهای زمینی این استان را تشکیل می دهند، افزود: 654 هزار و 513 تن از مجموع کالاهای صادراتی این استان در 10 ماهه سال جاری سهم پایانه مرزی میلک و 542 هزار و 770 تن نیز سهم پایانه مرزی میرجاوه است.

وی با اشاره به اهمیت مبادلات مرزی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه گفت: این اداره کل به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های فرهنگی و دینی میان مردم دو سوی مرز و رونق بخشیدن به روابط دیرینه تجاری این استان با کشورهای افغاستان و پاکستان، اجرای پروژه توسعه محوطه پایانه مرزی میلک و گسترش سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه را مورد توجه ویژه قرار داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان حجم واردات از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه را در این مدت 54 هزار و 28 تن کالا عنوان کرد و افزود: 510 هزار و 425 تن کالا توسط 22 هزار و 289 دستگاه کامیون در مرزهای استان ترانزیت شد.

کرد اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به طور متوسط روزانه 462 دستگاه کامیون در پایانه مرزی میلک و میرجاوه تردد می‌کنند که این امر نشان از اهمیت این مرزها با وجود شیوع ویروس کرونا دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز