خبرگزاری کار ایران

با معرفی مدیر و مسئولان کمیته‌های مرتبط انجام شد؛

آغاز به کار حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۰۰۰

مدیر حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این کانون حوزه های مختلفی دارد که در بحث امداد خودرو و نمایندگی امداد خودرو در استان مستقر است، گفت: این کانون در فارس در حوزه صدور گواهینامه بین المللی و ترانزیت نیز فعالیت دارد و حوزه اتومبیلرانی نیز فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، اردشیر درویشی در نشست خبری با بیان اینکه حوزه اتومبیلرانی این توانایی را دارد که با برگزاری رویدادهای تفریحی و آموزشی مختلف نسبت به جذب گردشگر اقدام کند، تصریح کرد: این امر در رونق اقتصادی کشور هم تاثیر چشمگیری دارد.

به گفته وی کانون توانایی زیادی در حوزه اتومبیلرانی دارد و می‌تواند با برگزاری رویدادهای تفریحی و آموزشی مانند آموزش مهارت های عمومی رانندگی، آموزش جهت پیشگیری و کاهش حوادث و تلفات جاده ای، برگزاری رالی تورهای گردشگری و خانواده، سافاری تور اقدام به جذب گردشگر و رونق اقتصادی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فارس نیز دارای افراد فعال و باسوادی است که علاقمندی زیادی به رشته های اتومبیلرانی و موتورسواری دارد؛ ابراز کرد: با انعقاد تفاهمنامه مشترک ما بین هیات های استانی و حوزه اتومبیلرانی کانون فارس زمینه فعالیت ورزشی و گردشگری برای جوانان و خانواده فراهم می شود.

درویشی خاطرنشان کرد: حوزه اتومبیلرانی کانون توانایی زیادی در رشته اتومبیلرانی و وسایل نقلیه دارد و امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی فارسی ها در این حوزه باشیم.

آغاز به کار حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در فارس

در ادامه مسئول حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در فارس با اشاره به آغاز به کار این کانون در خصوص چگونگی شکل گیری این حوزه در کشور گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور قدمتی 85 ساله دارد و چهارمین شرکت یا موسسه رسمی در ایران، پس از شرکت ملی راه آهن، مخابرات و شرکت نفت محسوب می شود.

عبدالکریم یگانه با بیان اینکه این موسسه تنها چندسال پس از تاسیس به عضویت اتحادیه بین المللی جهانگردی و اتومبیلرانی درآمد؛ ابراز کرد: از دهه 20 شمسی، 24 کشور قوانین و مقررات مربوط به حوزه اتومبیل را تدوین کردند و ایران یکی از آن 24 کشور نخستی بود که این کتابچه و مقررات را تدوین کرد.

یگانه همچنین هدف از تاسیس حوزه اتومبیلرانی را گردشگری با وسائل نقلیه بیان و اضافه کرد: ما در ابتدا مربیانی تربیت کردیم که بتوانند در حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان فارس به ما کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون چندین حوزه دارد و از سال 86 زیر نظر سازمان میراث فعالیت خود را آغاز کرده است؛ خاطرنشان کرد: امروز نیز زیر نظر وزارت گردشگری کار خود را ادامه می دهد و کانون در فارس مسوولی نداشته اما در چند سال اخیر تصمیم گرفته شده تا در فارس نیز فعال شود تا از حق و حقوق گردشگران در این حوزه دفاع کند.

مسئول حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیل رانی در فارس با بیان اینکه برای دومین بار دوره آموزشی مربیان در فارس برگزار شده است؛ عنوان کرد:حدود ۵۰ نفر مربیان خبره در فارس آموزش دیده اند و از این پس حوزه اتومبیل رانی فارس رسما فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

یگانه با بیان اینکه این کانون چندین کارگروه را در زیر مجموعه خود دارد که به تازگی برای مربیان دوره سوانح جاده ‌ای با حضور رییس عملیات آتش نشانی تهران برگزار شده است؛ تصریح کرد: هدف این بود که افراد آموزش دیده بتوانند به افراد حادثه دیده در جاده ‌های کشور کمک کنند، چرا که یکی از وظایف اصلی حوزه اتومبیلرانی دفاع از حقوق جهان گردان است.

وی افزود: در استان فارس این پتانسیل وجود دارد که با استفاده از مربیان آموزش دیده، این رشته را بیش از پیش توسعه دهیم.

به گفته یگانه مربیان فارسی با حضور در استان‌های دیگر می توانند زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، متقاضیان سایر استان‌ها را نیز آموزش دهند.

برگزاری اولین دوره آموزشی مربیگری درجه ۳ و کمک مربی گری فارس

رییس اداره اتومبیلرانی کانون جهانگردی و دبیر کارگروه شناسایی و صیانت از وسایل نقلیه تاریخی گفت: این اقدام می تواند در سطح استان پیشرفت خوبی داشته باشد و با ورود جهانگردان خارج از کشور و گردشگران داخلی می توان از این پتانسیل در استان فارس استفاده کنند و برای کشور نیز مفید باشد.

سلمان یارمحمدی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری به عنوان صنعت مطرح جهان است، خاطرنشان‌کرد: کشور ما نیز در این حوزه فوق‌العاده است و فارس پتانسیل ممتاز و رتبه نخست را دارد تا بتوانیم با تعامل این هدف را پیش ببریم.

رئیس کمیته ایمنی جاده ها و آموزش کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز با بیان اینکه تصادفات و کشته های آن به اندازه یک تلفات جنگ است و فارس آمار بالایی در تصادفات جاده ای دارد، عنوان کرد: باید این حوزه را براساس آموزشها دنبال کرد و بر اساس آمایشی که در کمیته آموزش کانون در زیر مجموعه خود کمیته ایمنی جاده‌ها تشکیل شده است .

محمود لاهرودی خاطرنشان کرد: در این راستا محتوای اموزشی مدون و علمی درنظر گرفته شده است و دوره اموزشی مهارتهای عمومی رانندگی نیز مدنظر قرار دادیم

وی افزود: دومین دوره آموزش در فارس برگزار شده است و طی ۳ روز ۵۰ نفر از داوطلبین از استان و شهرهای هم‌جورا دوره مربیگری مهارت های عمومی را دریافت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز