خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از ۱۲ طرح آب شرب عشایر در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۷۳۶

مدیر امور عشایر استان قزوین از بهره برداری ۱۲ طرح تامین آب شرب بهداشتی برای جمعیت عشایری استان قزوین در ایام دهه فجر خبرداد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بهزاد غیاثوند با اعلام این خبر گفت: این طرح‌ها در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی با حضور مسئولان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود در غیر این صورت مراسم بهره برداری آنها به شکل نمادین انجام خواهد شد.

 مدیر امور عشایر استان اظهار کرد: این طرح ها شامل احداث و استقرار مخازن، بهسازی چشمه ها و انتقال آب از طریق لوله کشی بوده است.

غیاثوند افزود: برای اجرای این طرح ها که در بخش های الموت غربی و کوهین و طارم سفلی شهرستان قزوین قرار دارند، ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات امور عشایر استان قزوین هزینه شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح ها حدود ۱۴۰ خانوار عشایری از آب شرب بهداشتی و پایدار برخوردار شده اند.

۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین زندگی می کنند که شغل اصلی آنها دامپروری (پرورش دام سبک) است.

از مهم ترین اقوام عشایری استان قزوین می توان به ایل شاهسوند و کله کوهی که در فصل کوچ بهاره از مناطقی از بویین زهرا به زرندیه در استان مرکزی کوچ می کنند و همچنین ایلات کلهر که از مناطق پایین دست طارم سفلی به ارتفاعات این منطقه کوچ می کنند، اشاره کرد.

اقوام تات ساکن در شمال منطقه الموت که بین این نقطه با جنوب گیلان در کوچ هستند و ایلات لک و لر و همچنین جمعیت عشایری ساکن در شمال شهرستان آبیک که به مناطقی از طالقان و نظرآباد استان البرز کوچ می کنند از دیگر ایلات عشایری استان قزوین به شمار می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز