خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی به صلاح نیست/ امکان فعالیت تالارها فقط یک سوم ظرفیت/۸ شهرستان همچنان در وضعیت زرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۷۱۳

استاندار مرکزی گفت: بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی ابهاماتی به همراه دارد که باید بیشتر به آن پرداخته شود و آموزش و پرورش مکلف است شرایط آموزش مجازی را با قوت ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی آقازاده در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، افزود: در این خصوص هیچگونه اجباری بر حضور دانش آموزان در کلاس‌های حضوری نیست. در این رابطه نیاز است والدین تا اطلاع ثانوی در صورت تمایل به استفاده از آموزش مجازی، از روانه کردن فرزندان خود در کلاس‌های حضوری بپرهیزند. 

وی ادامه داد: تا زمان ابلاغ شیوه نامه جدید چگونگی فعالیت صنف تالارها و رستورانها، فعالیت این صنف در استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت یک سوم، مانعی ندارد. تالارها و رستورانها برای فعالیت با ظرفیت یک سوم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باید تعهدات لازم را ارائه دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد جدی صورت می‌گیرد. 

استاندار مرکزی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه در استان مرکزی نیز مصوبه ستاد مدیریت کرونا را به همراه دارد اما در این مکان باید فاصله‌ها رعایت شود و بحث حضور جمعیت نیز کنترل و مدیریت شود. همچنین تا ۱۲ بهمن دستورالعمل‌های لازم از سوی مدیریت کرونای کشور برای برگزاری آیین‌های دهه مبارک فجر اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود. برنامه کلنگ زنی و یا بهره برداری از پروژه ها در این ایام وجود دارد، اما به دلیل شرایط کرونایی شاید امکان برگزاری حضورهای مردمی و راهپیمایی ۲۲ بهمن میسر نشود. 

آقازاده تصریح کرد: جلسات ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی پس از گذشت یک سال شرایط پرتلاطم به وضعیت مناسب و آرامش نسبی رسیده و در این مدت هزینه های سنگینی بابت این بیماری بر جامعه تحمیل شده است. شرایط بیماری کرونا در استان به وضعیت کنترل رسیده اما خطر بیماری همچنان وجود دارد و نیاز است مردم هوشمندانه پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت رعایت کنند. اکنون ۴ شهر زرندیه، تفرش، محلات و شازند در وضعیت آبی با خطر کمتر از زرد قرار دارند و ۸ شهرستان این استان همچنان در وضعیت زرد هستند. 

وی بیان داشت: یکی از دغدغه‌های مهم در شرایط فعلی، عادی انگاری نسبت به بیماری کرونا است و بحث رعایت‌ها در بسیاری از اماکان عمومی ضعیف شده که نیاز است دستگاه های مسئول نظارت ویژه به کار گیرند. عادی انگاری برخی شهروندان نسبت به ویروس کرونا زنگ خطر جدی است و می‌تواند شرایط را شکننده کند و این تفکر نادرست است که با بهبود وضعیت، خطر کم شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز