خبرگزاری کار ایران

رشد قابل قبول تست کرونا در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۶۹۹

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان قزوین در زمینه وضعیت تست کرونا در حد قابل قبولی رشد داشته است اما نیازمند توجه بیشتر در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ایرج حریرچی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین، اظهار کرد: وضعیت تست کرونا در استان قزوین تا حد قابل قبولی رشد کرده است و این استان باید تبدیل به استان‌های نخست کشور در زمینه تست کرونا باشد زیرا دارای توانایی های زیادی است و از طرفی هم دارای شرایط خاصی است که نشان دهنده لزوم توجه بیشتر به تست کرونا خواهد بود.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت استان قزوین بعد از شیوع کرونا، گفت: با توجه به خصوصیات ویژه‌ای که این استان در زمینه ترکیب سنی جمعیت و میزان مراودات با سایر استان‌ها داشت می‌توانست به یک استان گرفتار تبدیل شود.

به گفته حریرچی، خوشبختانه با توجه به تلاش مسئولان، مدافعان سلامت، اصحاب رسانه و همراهی مردم این موضوع در استان قزوین کنترل شده است.

وی اضافه کرد: عملکرد استان قزوین در زمینه کرونا بسیار موفق بوده و در دو ماه اخیر این موفقیت بسیار ملموس تر شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ۱۰۰ سال اخیر هیچ پدیده ای مانند بیماری کرونا کشورها را درگیر خود نکرده است، افزود: این ویروس تمامی کشورهای جهان را در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تحت تاثیر قرار داده است و امیدواریم این پدیده را با اتحاد و همدلی از بین ببریم.

 معاون کل وزیر بهداشت اضافه کرد: البته در تمام دنیا پس از کرونا فاصله طبقاتی بیشتر شده که کشور ایران هم از این موضوع مصون نیست و باید تمام همت خود را برای رسیدگی به افراد محروم جامعه اختصاص بدهیم.

حریرچی ادامه داد: برخلاف تصور اولیه در مواقعی که در همه گیری‌ها روند بیماری نزولی می‌شود اقدامات سیستم‌های کنترلی و پیشگیرانه باید افزایش یابد و این اصل مهم رعایت نشود در آینده با مشکل رو به رو می شویم.

وی خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی هیچ کشوری نمی تواند دستورالعمل های بهداشتی را کنار بگذارد و باید همچنان در این زمینه تاکید کرد.

این مقام مسئول وی با اشاره به اینکه قرنطینه در شرایط موجود از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: باید نسبت به کسانی که موضوع قرنطینه را جدی نمی گیرند و باعث تهدید و افزایش ابتلا می شود برخورد قانونی شود.

معاون کل وزیر بهداشت اضافه کرد: مرگ و میر ناشی از کرونا بیش از اینکه به حال نامناسب و سطح اکسیژن به هنگام مراجعه بستگی داشته باشد به بیماری زمینه ای و سن بالای فرد مراجعه کننده بستگی دارد و تعداد مرگ و میر در بین آنها بسیار بالاتر است و چنین افرادی باید قرنطینه معکوس شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز