خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در قزوین خبر داد :

اعلام اسامی ۳ شرکت تولید واکسن کرونا در ایران پس از نزدیک شدن به فاز انسانی/ مردم نگران نباشند واکسن ها از کیفیت لازم برخوردار‌ند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۶۸۵

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اسامی سه شرکت تولید واکسن کرونا در ایران به محض نزدیک شدن به فاز انسانی ، ا اعلام خواهد شد.

ایرج حریرچی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از قزوین در پاسخ به این پرسش که  اسامی  ۳ شرکت تولید واکسن چیست،  اظهار کرد: تمامی شرکت‌ها اعم از خصوصی و دولتی در حال انجام اقدامات لازم برای تولید واکسن هستند و گروه های متعددی در این زمینه فعالند که به پیشرفت های مطلوبی دست یافته‌اند. به محض نزدیک شدن به فاز انسانی نیز اسامی آنان اعلام خواهد شد .

معاون وزیر بهداشت در باره کیفیت و کمیت شرکت های واکسن سازی این ۳  شرکت بیان کرد: بیش از چندین مورد شرکت وجود دارد که در زمینه واکسن سازی فعالند که همگی آنها  از کیفیت لازم برخوردارند وجای نگرانی نیست . تایید نهایی آنها هم پس از فاز بالینی انجام می شود.

حریرچی یادآور شد: در حال حاضر واکسن هایی که در ایران و جهان موجود است به تغییری که در کشور انگلیس رخ داده، موثرند ولی اگر ویروس دچار تغییرات دیگری شود ممکن است تاثیر واکسن ها هم  دچار تغییر شود و یا نیاز به تغییر در روش ساخت باشد.

او با اشاره به وضعیت کرونای انگلیسی در کشور تصریح کرد: تا کنون تعداد محدودی از این نوع ویروس حدود 6 مورد شناسایی شده که ممکن است دوباره همان طور که در انگلیس و آفریقای جنوبی یا برزیل ویروس تغییر کرده در هر کشور دیگری هم تغییر کند و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست و احتمال اینکه این ویروس از کشورهای دیگر به کشور ما انتقال داده شود وجود دارد و در حال حاضر روش مقابله با همه این نوع ویروس های کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی است.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که اگر شهرستانی قرمز و نارنجی باشد تردد غیر مجاز است، عنوان کرد: خودروهایی که اقدام به تردد به این مناطق کنند جریمه می شوند و در حال حاضر تردد به استان های گیلان و مازندران ممنوع است تا شاهد بهبود وضعیت در این مناطق باشیم.

حریرچی در باره ورود واکسن های چینی از اسفند ماه به کشور اظهار کرد: واردات واکسن ها از کشور چین و یا هر کشور دیگر انجام می شود که این امر مشروط بر تائید سازمان غذا و دارو است.

او با اشاره به توسعه زیر ساخت های بیمارستانی افزود: تا پایان دولت دوازدهم حدود 10 هزار تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه خواهد شد که این امر افزایش بی سابقه ای نسبت به سالیان گذشته را دارد.

این مقام مسئول از مردم خواست از عادی انگاری وضعیت کرونا در کشور خودداری کنند و به‌رغم اینکه کمی وضعیت بهبود یافته همچنان دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند؛ تا این ویروس برای همیشه از بین برود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز