خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

عادی انگاری کرونا زنگ خطری برای بازگشت به وضعیت قرمز است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۶۳۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت : تغییر وضعیت شهرستان ها نباید باعث عادی انگاری کرونا شود.

جواد باذلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در گناباد گفت: با کاهش تعداد بیماران بستری از ۱۳۰ نفر به ۱۱ نفر با تست مثبت کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد و بر اساس اعلام نرم افزار ماسک شهرستان گناباد در حال حاضر در وضعیت زرد قرار داد و امیدواریم با کاهش آمار بستری شدگان رنگ آبی را تجربه کنیم.

وی افزود: خطر کرونا با تغییر وضعیت به زرد و آبی تمام نمیشود و با کوچکترین غفلت به شرایط گذشته و حتی بدتر از آن برخواهیم گشت.

 باذلی با قدردانی از همراهی خوب مردم که باعث شد گناباد و بجستان از وضعیت قرمز خارج شوند گفت: رنگ‌بندی شهرها از نظر وضعیت کرونا برای رفع یا اعمال محدودیت‌های جدید است و این رنگ‌ها نباید در میزان توجه مردم به بیماری تاثیری داشته باشد چرا که وضعیت کرونا در هر منطقه‌ای به رفتار مردم و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه عادی انگاری، سهل‌انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی، ماسک زدن، پرهیز از ترددهای غیرضروری و .... وضعیت کرونایی هر منطقه را به رنگ‌های نارنجی و قرمز تبدیل خواهد کرد، افزود: متاسفانه برخی از مردم تغییر رنگ‌بندی مناطق، را به معنی قطع شدن زنجیره انتقال ویروس کرونا و رفع خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می دانند که این باور اشتباه باعث کم‌ توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و رفتارهای پیشگیرانه و بالطبع بالا رفتن میزان ابتلا و فوتی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: نگرانی دانشگاه علوم پزشکی از تغییر وضعیت به زرد و آبی به دلیل بازگشایی بسیاری از مشاغل از جمله تالارها ، سالن ها و...است که بالطبع باعث ایجاد تجمعات شده و ممکن است با افزایش تست‌های مثبت و روند افزایشی موارد ابتلا به کووید ۱۹ مواجه شویم  و این موضوع زنگ خطری جدی برای احتمال بازگشت به وضعیت قرمز در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی گفت: تا درمان قطعی کرونا و تزریق واکسن مردم باید همچنان به صورت قاطع و کامل پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از تجمعات خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز