خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان زنجان خبرداد:

اجرای آسفالت معابر ۲۵ روستای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۵۲۹

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان زنجان، گفت: در سال‌جاری آسفالت معابر ۲۵ روستای استان به مساحت ۱۰۹ هزار و ۷۱ متر مربع، با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن استان صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه اظهار کرد: در سال‌جاری آسفالت معابر ۲۵ روستای استان به مساحت ۱۰۹ هزار و ۷۱ متر مربع، با اعتباری بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن استان صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب استان زنجان، با بیان اینکه، هم اکنون تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت ببخشد، تصریح کرد: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه‌ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح‌های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

وی تاکید کرد: باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در راستای توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنان روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه، مبلغ اعتبار مصوب برای تهیه طرح هادی و بازنگری در سال‌جاری از منابع ملی، 500 میلیون تومان برای 14روستا است، افزود: میانگین تهیه طرح هادی روستاهای بالای 20 خانوار در سطح کشور ۹۶.۲ درصد و در استان زنجان ۹۹.۸درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه، مبلغ اعتبار مصوب برای اجرای طرح هادی در سال‌جاری از منابع استانی برای 68 روستا به میزان 12 میلیارد و 250 میلیون تومان و تخصیص 5 میلیارد و 200 میلیون تومان برای 43 روستا است، ادامه داد: همچنین مبلغ اعتبار مصوب برای اجرای طرح هادی در سال‌جاری از منابع ملی برای 44 روستا به میزان 14 میلیارد و 560 میلیون تومان و تخصیص 7 میلیارد و 700 میلیون تومان برای 22 روستا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار، 406 روستا اعلام کرد و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان ۵۷.۲ و در سطح کشور 46.2 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز