خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس خبرداد؛

فارس ۲۱ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری دارد/۲۰ هزار متقاضی غرامت دستمزد در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۴۳۷

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان تاکنون ۲۰ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی، که جزو مشاغل آسیب دیده از کرونا طبقه بندی می‌شدند، متقاضی دریافت غرامت دستمزد شدند، گفت: در این خصوص بیش از ۲۰ میلیارد تومان به این گروه پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم کشاورز  در نشست خبری با بیان اینکه از شیوع بیماری کرونا در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت، پرداخت بیمه بیکاری به افراد آسیب دیده از این محدودیت‌هادر دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: ابتدا قرار بود که بیمه بیکاری تنها به مشاغلی اختصاص یابد که مشمول محدودیت‌های کرونایی بودند اما با تصمیم دولت، این پوشش گسترده‌تر شد.

به گفته وی ۷۸ هزار متقاضی بیمه بیکاری در فارس ثبت نام کردند که تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان بابت ۳ ماه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ پرداخت بیمه بیکاری انجام شده است.

کشاورز یکی از آسیب‌های کرونا را ریزش شدید تعداد بیمه شدگان در ابتدای شیوع این بیماری بیان کرد و افزود: خوشبختانه و با استناد به آمار بیمه شدگان آبان امسال، نه تنها ریزش شمار بیمه شدگان در ماه‌های اول شیوع کرونا جبران شد بلکه شاهد افزایش یک درصدی در این آمار هم هستیم.

فارس ۲۱ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری دارد

کشاورز حجم مطالبات بیمه تامین اجتماعی فارس از کارفرمایان را ۱۲۰۰ میلیارد تومان و بدهکارترین کارفرما را مخابرات راه دور اعلام و اضافه کرد: کارخانه مخابرات راه دور بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان بدهکار است.

وی گفت: حوزه گردشگری بیشترین زیان را در ایام کرونا دیده است که همچنان پرداخت بیمه بیکاری به آنها استمرار دارد‌. مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه هم اینک ۲۱ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری در این استان وجود دارد، گفت: ماهیانه ۶۵ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری در فارس پرداخت می‌شود.

کاهش ۷۰ درصدی مراجعات حضوری به تامین اجتماعی باارائه خدمات غیرحضوری

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت :در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۵۱۴ نفر از جمعیت فارس تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که بیش از ۴۷ درصد از جمعیت این استان را شامل می‌شود.

کشاورز تعداد بیمه شدگان اصلی را ۷۸۰ هزار نفر اعلام و افزود: شمار مستمری بگیران فارس ۲۳۰ هزار نفر هستند که ماهیانه ۵۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری به آنان پرداخت می‌شود. وی خاطرنشان کرد: فارس به دلیل اینکه قطب پزشکی جنوب کشور است یکی از استان‌های پرهزینه در بخش درمان است و ماهانه 200 میلیارد تومان هزینه درمان در این استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه در استان فارس ۶۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه هستند که ماهانه ۲۱ میلیارد تومان یارانه بابت حق بیمه‌ آنها پرداخت می‌شود؛ ابراز کرد: قرار بود که حق بیمه کارگران ساختمانی از محل عوارض صدور پروانه ساختمان پرداخت شود اما در خوش‌بینانه‌ترین حالت وصولی ما از این عوارض ۵میلیارد تومان است و حدود ۱۵ میلیارد تومان کسری داریم.

کشاورز همچنین با بیان اینکه تا پایان بهمن امسال، ۳۰ مورد از خدمات این سازمان غیرحضوری خواهد شد؛ عنوان کرد: افراد برای دریافت آنها نیازی به مراجعه فیزیکی نخواهند داشت و طرح ۳۰-۷۰ که از آبان امسال آغاز شد، ارائه خدمات الکترونیکی به جای خدمات حضوری بود که با توجه به پوشش جمعیتی این سازمان، اهمیت ویژه‌ای خصوصا در شرایط شیوع کرونا دارد.

کشاورز با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سالانه حدود ۹۰ میلیون مراجعه در کشور و ۵ میلیون مراجعه در استان فارس را ثبت کرده است؛ ابراز کرد: با توسعه خدمات الکترونیکی امیدوار هستیم که در کشور تعداد مراجعات به کمتر از ۷۰ میلیون و در فارس به حدود ۳.۵ میلیون نفر کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: امکان دسترسی به خدمات مختلف از طریق سامانه es.tamin.ir فراهم شده است و با همراهی بیمه شدگان و دیگر شهروندان از یک سو و گسترش بسترهای ارتباط غیرحضوری، امکان ارائه تمام خدمات بیمه‌ای مرتبط با سازمان تامین اجتماعی به شهروندان فراهم شود.

بیشترن مطالبات تامین اجتماعی از کارخانه مخابرات راه دور است

کشاورز در خصوص بدهی های تامین اجتماعی با بیان اینکه تامین اجتماعی در فارس بدهی ندارد؛ عنوان کرد: مطالبات مراکز پزشکی استان فارس به روز شده است و مطالبات داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های طرف قراداد نیز با تاخیر ۲ ماهه پرداخت می‌شود. وی افزود: با انجام تهاتر با شماری از مراکز درمانی خصوصی این اقدام برای اولین بار در فارس اجرایی شده است که بر اساس آن بخشی از مطالبات این مراکز، با بدهی حق بیمه آنها تهاتر می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان این که تامین اجتماعی استان در حال حاضر هزار و ۲۰۰میلیارد تومان مطالبات معوق از کارفرمایان دارد، بیان کرد: بزرگترین بدهکار سازمان کارخانه مخابرات راه دور با ۶۰ میلیارد تومان مطالبات معوق است و نزدیک به ۱۰ سال که موفق به وصول مطالبات این کارخانه نشده‌ایم. به‌گفته‌ کشاورز بحث فرار بیمه‌ای کارفرمایان یکی از معضلات استان فارس است و در حالی که استان‌های همجوار از پوشش بیمه‌ای خوبی برخوردار هستند که میانگین جمعیت بیمه‌شدگان استان فارس ۴۷درصد است که نسبت به میانگین کشوری که ۵۱ درصد است در مرتبه پایین تری قرار دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز