خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌ کل ارتباطات استان:

9 روستا در قزوین به اینترنت متصل شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۲۶۸

سرپرست اداره‌ کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: 9 روستای دیگر در استان قزوین با جمعیت بیش از 2300 نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، مرتضی شهامی در خصوص اتصال روستاهای جدید قزوین به اینترنت اظهار کرد: برنامه وزارت ارتباطات برای رفع مشکل دسترسی به اینترنت دانش آموزان و دانشجویان ساکن در مناطق محروم روستایی به‌ویژه مناطق کوهستانی استان جدی است.

سرپرست اداره‌ کل ارتباطات استان افزود: از زمان شروع بیماری کرونا با توجه به لزوم گسترش آموزش و بهره‌مندی دانش آموزان از فضای مجازی، وضعیت زیرساخت‌های اینترنتی روستاهای استان قزوین بررسی شده و با پیگیری و تخصیص اعتبار لازم توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعدادبیشتری از روستاهای استان با تلاش‌اپراتورهای تلفن همراه، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند. 

شهامی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده خوشبختانه 9 روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات پیوستند که با این اقدام، دسترسی بیش از 2300 نفر دیگر از جمعیت روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد.

وی یادآورشد: با همکاری اپراتور همراه اول تعداد 5 روستا در بخش الموت غربی شامل یارود، کلایه، جوینک، عباسک و هلال آباد مجموعاً با جمعیتی بالغ بر یک هزار و 643 نفر، روستای ونگین در بخش طارم سفلی با جمعیت 436 نفر و 3 روستا در بخش الموت شرقی شامل روستاهای اوانک، گرمارود و کلان با جمعیت 660 نفر به اینترنت پرسرعت متصل شدند که در مجموع 2300 نفر دیگر می‌توانند از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شوند.

این مسئول با اشاره به تلاش شبانه ‌روزی همکاران خود برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بدون اینترنت استان گفت: تا یک ماه آینده نیز با راه‌اندازی ۲ سایت جدید و ارتقای 17 سایت تلفن همراه روستایی به نسل سوم، بیش از 20 روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز