خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خبر داد:

۲۴۰۰ تن برنج هندی به خراسان رضوی اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۱۵۲

سرپرست‌معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهمیه جدیدی به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج هندی طرح تنظیم بازار به استان اختصاص یافته است که برنج بسته‌های معیشتی تحت نظارت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از این محل تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مرتضی اشرفی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان در مشهد اظهار کرد: خوشبختانه قیمت بسیاری از اقلام اساسی طی یک ماه گذشته در استان کاهش یافته و قیمت آن از میانگین کشوری کمتر است با این حال در اقلامی که قیمت افزایش یافته است باید با قید فوریت نسبت به کارشناسی موضوع و تصمیم گیری توسط دستگاه‌های مرتبط اقدام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان این که قیمت تخم مرغ در استان به کمتر از میانگین قیمت آن در کل کشور رسیده است، گفت: اگر بخش تولید موظف به عرضه تخم مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور شده و آن را رعایت می‌کند، به همان نسبت بخش خرده فروشی نیز باید موظف به عرضه تخم مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۱۶۹ هزار ریال باشد و مسئولان بخش‌های نظارتی خراسان رضوی باید بر عرضه تخم مرغ در بخش خرده فروشی نظارت بیشتری داشته باشند و کنترل آن را تشدید کنند.

وی راه‌اندازی سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار خراسان رضوی توسط اتاق اصناف مشهد با محوریت توزیع شکر در استان را نیز مطلوب ارزیابی و بر تداوم فعالیت آن در خصوص توزیع سایر کالاهای اساسی تاکید کرد. 

اشرفی با اشاره به نزدیک شدن ایام عید و فروش میوه طرح تنظیم بازار گفت: در این زمینه باید از هم اینک نظارت بر عرضه میوه در میادین میوه و تره‌بار افزایش یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر این که باید از ظرفیت طرح تنظیم بازار برای عرضه میوه شب عید بهره کافی برد، افزود: در این راستا باید میزان ذخیره‌سازی میوه در خراسان رضوی مشخص و اقدام کارشناسی مطلوب و برگزاری نشست مشورتی با افراد دست اندرکار در این بازار انجام شود تا بتوان تصمیم نهایی برای عرضه میوه طرح تنظیم بازار در شب عید امسال اتخاذ کرد و مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

عباس اخوان، کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در خصوص کنترل عرضه تخم مرغ در ۹ ماهه امسال هفت هزار و ۳۴۸ مورد بازرسی از بازار خراسان رضوی انجام گرفته که منجر به تشکیل ۲۹۲ پرونده به ارزش یک میلیارد و ۳۷۲ میلیون ریال شده است.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: برای رفع کمبود روغن در بازار استان، ۷۰۰ تن روغن در شهرستان‌ها و ۴۰۰ تن در مشهد در حال توزیع است، با این حال هنوز عرضه روغن در بازار خراسان رضوی کم بوده و امید است این نقیصه تا پایان سال برطرف شود.

حمیدرضا رجوعی افزود: سامانه توزیع کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار در خراسان رضوی با محوریت اتاق اصناف مشهد و با توزیع شکر در سطح بازار راه‌اندازی شده است و در ابتدای کار آن هم اینک هیچ حواله شکری برای مراکز توزیع بدون ثبت نام در سامانه انجام نمی‌گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز