خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های آبفای البرز برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتورهای آب در روزهای پیش رو

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۱۴۵

در روزهای پیش رو با توجه به پیش بینی کاهش شدید دمای هوا تا حدود ۱۰ درجه زیرصفر که تا چند روز نیز استمرار خواهد داشت، آبفای البرز برای پیشگیری از یخ زدگی کنتور و انشعاب‌های آب در این استان، توصیه هایی به شهروندان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا از البرز و به نقل از روابط عمومی آبفای البرز با توجه به پیش بینی شدت سرما و افت فشار هوا تا ۱۰ درجه زیر صفر در روزهای آتی، احتمال یخ زدگی کنتور و انشعابهای آب بالا خواهد بود.

بر همین اساس شهروندان ساکن در این استان ضروری است اقدامهای پیشگیرانه را که موثرترین روش برای جلوگیری از یخ زدگی و آسیب دیدگی کنتور و انشعاب و لوله های آب واحدهای مسکونی و تجاری است، انجام دهند تا دچار قطع آب و مشکلات بعدی نشوند.

روابط عمومی آبفای البرز از شهروندان خواست علاوه بر استفاده از خاک اره که درکیسه ریخته شده، پوشال، پارچه، گونی، پشم شیشه و... در محفظه و محل استقرار کنتور و پوشاندن لوله های متصل به کنتور، تمامی لوله های رو کار اعم از فلزی و غیر فلزی را که در معرض هوای آزاد و سرمای محیط قرار دارند با عایق مناسب بپوشانند. 

این گزارش حاکی است، شهروندان برای یخ زدایی از کنتورهایی که دچار یخ زدگی شده اند به هیچ وجه آب داغ روی کنتور و لوله ها نریزند؛ زیرا موجب ترکیدگی کنتور می شود و بجای اینکار از کیسه آب داغ، سشوار و حرارت غیر مستقیم استفاده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز