خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی :

پنج هزار میلیارد اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی شهرهای جدید کشور هزینه شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۱۴۰

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت : برای پیشبرد سیاست شهرهای جدید منابع اعتباری متنوع و متعدد است که بخشی از آن بودجه عمومی دولتی مختص طرح‌های اساسی مانند طرح‌های ریلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر ، حبیب الله طاهرخانی صبح امروز در مراسم رونمایی از پروژه‌های شهر عالیشهر ضمن بیان این مطلب ادامه داد: در یک سال گذشته با تخصیص منابع،  پنج هزار میلیارد اعتبار دولتی برای توسعه حمل و نقل ریلی شهرهای جدید کشور هزینه شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور ادامه داد: از محل بودجه منابع داخلی این شرکت نیز در سال گذشته مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه‌های خدمات عمومی شهرهای جدید به ۲۳ هزار میلیارد ریال رسید.

وی یادآور شد: براساس برآورد صورت گرفته پیش بینی شده امسال نیز مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه خدمات عمومی شهرهای جدید به ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.

طاهرخانی اظهار کرد: در حوزه درمان نیز در سال آینده همچنین بیمارستان‌های متعددی در شهرهای جدید کشور اجرایی و یا افتتاح خواهد شد.

وی گفت: خرداد سال آینده درمانگاه جامع خدمات سلامت شهر جدید عالیشهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که تاثیر زیادی در ارتقا کیفیت خدمات درمانی و زندگی ایفا خواهد کرد.

طاهرخانی ادامه داد: اصلی‌ترین اولویت در حوزه شهرهای جدید توسعه حمل و نقل ریلی بین شهرهای جدید و شهرهای مادر است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: در این راستا سال گذشته در ادامه خط پنج متروی تهران، خط متروی هشتگرد - تهران به بهره‌برداری رسید و انتظار می‌رود برای سال جاری نیز خط متروی بهارستان - اصفهان به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: بخشی از پروژه های شهرهای جدید از طریق مشارکت بخش‌های خصوصی و راه‌آهن احداث می‌شود که در این راستا مطالعات خط ریلی عالیشهر _ بوشهر نیز نهایی شده است.

وی افزود: امید است با یک چارچوب تفاهم مشخص عملیات اجرایی خط ریلی مسیر عالیشهر - بوشهر نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز