خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

افتتاح موزه صید و صیادی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۱۲۵

تفاهم‌نامه ایجاد موزه صید و صیادی شمال کشور در شهر پره‌سر توسط مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و شهرام شهابی شهردار پره‌سر به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، تفاهم‌نامه ایجاد موزه‌ صید و صیادی در سالن آمفی‌تئاتر شهرداری پره‌سر توسط مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و شهرام شهابی شهردار پره‌سر به امضاء رسید.

مسعود حلاج‌پور با اعلام این خبر گفت: موزه‌های تخصصی از اصلی‌ترین درگاه‌های ارتباطی بین نسل‌های مختلف است و در راستای اشاعه فرهنگ بومی نواحی و مناطق گیلان  موزه تخصصی صید و صیادی با مشارکت شهرداری پره‌سر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه این دومین موزه در شهرستان رضوانشهر است که تفاهم‌نامه ایجاد آن در سال جاری به امضاء رسیده است گفت: موزه عشایر رضوانشهر نیز با مشارکت فرمانداری شهرستان رضوانشهر در حال آماده‌سازی است و اشیاء موزه نیز جمع‌آوری شده است .

مسعود حلاج‌پور گفت: امروز نیز در راستای برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط این اداره‌کل و با همکاری شهرداری پره‌سر تفاهم‌نامه ایجاد موزه صید و صیادی شمال کشور به امضاء رسید که امیدواریم قدم بزرگی در انتقال فرهنگ و هنر صید و صیادی که از دیرباز پیشه‌ی مردم این خطه بوده است باشد.

او با تشکر از تلاش‌های  شهابی در انقعاد تفاهم‌نامه ایجاد موزه صید و صیادی شمال کشور در شهر پره‌سر اظهار کرد با همکاری سایر شهرداری‌های استان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، گام های موثری در انتقال فرهنگ غنی استان به نسل‌های بعدی برداشته شود.

شهابی نیز با تشکر از زحمات مدیرکل و مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در انعقاد این تفاهم نامه گفت: با توجه به سبقه تاریخی ماهی‌گیری در شهر پره‌سر و برنامه‌های شهرداری پره‌سر در برندآفرینی شهری، تهیه‌ی المان‌های شهری و ایجاد موزه‌ها که نقش بزرگی در انتقال مفاهیم فرهنگی دارد با تعامل مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان امروز تفاهم‌نامه ایجاد موزه صید و صیادی شمال کشور در شهر پره سر به امضا رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز