خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد:

کاهش نتایج مثبت آزمایش سرپایی کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۰۸۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد نتایج مثبت آزمایش سرپایی کرونا از شهروندان مشکوک به آلودگی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در سطح استان خراسان رضوی به ۱۲ درصد از کل موارد این آزمایش تشخیص طبی کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی قلیان‌اول در این خصوص افزود: این در حالی است که نتیجه مثبت آزمایش تشخیص طبی ابتلا به کرونا در زمان اوج شیوع این ویروس در خراسان رضوی و کشور به افزون بر ۶۰ درصد موارد آزمایش رسیده بود. 

وی ادامه داد: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد آزمایش سرپایی تشخیص طبی ابتلا به کرونا در زمان اوج شیوع این ویروس همه‌گیر از مراجعان دارای علائم مشکوک در مراکز خدمات جامع سلامت "منفی" بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در زمان اوج بیماری روزانه بیش از  هزار و ۸۰۰ مورد آزمایش کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت رایگان انجام می‌شد که اکنون این میزان به ۸۰۰ تا ۸۵۰ آزمایش در روز کاهش یافته است. 

وی افزود: هم‌اکنون آزمایش کرونا در ۲۳ مرکز جامع سلامت منتخب کرونا در مشهد به صورت رایگان انجام می‌شود. یک مرکز از این تعداد با رویکرد درمان طب سنتی فعالیت می کند.

قلیان‌اول گفت: آزمایش تشخیص طبی سریع کرونا که نتیجه آن ظرف ۲۰ دقیقه مشخص می‌شود بیشتر برای تعیین وضعیت افراد عضو خانواده فرد مبتلا به این ویروس صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز