خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل راهداری استان مطرح کرد:

مسدود شدن راه ارتباطی ۴۰ روستای آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۹۹۶

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی بارش برف و بروز کولاک، راه ارتباطی ۴۰ روستای استان بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، غلامرضا رسول زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این روستاها در شهرستان‌های اهر، هوراند، چاراویماق،  هشترود و بستان آباد واقع شده و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی راه ارتباطی این روستاها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون راه های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده و تردد در آنها در جریان است، اظهار داشت: به دنبال بروز کولاک در جاده های استان، نیروهای راهداری شب گذشته سه هزار و ۵۵۰ کیلومتر باند از جاده ها را برف روبی کردند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین نیروهای راهداری برای جلوگیری از لغزندگی راه های ارتباطی استان ۷۳۰ تن مخلوط نمک و ماسه بر روی جاده ها پاشیدند.

رسول زاده، ادامه داد: به دنبال بارش برف و بروز کولاک شب گذشته در جاده های استان نیروهای راهداری به ۱۴۲ خودرو گرفتار در کولاک امدادرسانی کرده و آن ها را به مسیر خود هدایت کردند.

وی یادآوری کرد: ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در سطح استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن ها مسدود می شود.

رسول زاده، افزود:  ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون،  برف خور، نمک پاش و تراکتور و یک هزار و ۱۶۹ نفر از نیروهای راهداری در عملیات راهداری زمستانی فعال هستند.

وی طول راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: مردم می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز