خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

هشدار روند افزایشی دوباره کرونا در آذربایجان شرقی/ افزایش تعداد بیماران در مراغه و بناب

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۹۷۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آمار شناسایی، فوتی و بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌شرقی از جمله مراغه و بناب افزایشی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مراغه، محمدحسین صومی در جلسه طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مراغه، اظهار داشت: استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله‌ اجتماعی و بی‌توجهی به بهداشت فردی از اصلی‌ترین دلایل افزایش آمار مبتلایان در جنوب استان است و تداوم این روند می‌تواند در هفته‌های آینده به شدت نگران‌کننده باشد.

وی گفت: این بیماری طی یک ماه گذشته با مشارکت مردمی در سطح استان کنترل شده و تعداد موارد مثبت شناسایی، بستری و فوتی به جز جنوب استان تاحدودی ثابت است.

وی افزود: آمار بیماری کووید ۱۹ در شهرستان تبریز از آمار استانی نیز پایین‌تر است اما متاسفانه در شهرستان‌های بناب و مراغه آمار بیماری یک و نیم برابر متوسط استانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وضعیت پیگیری این بیماری در مراغه، اظهار داشت: نزدیک به ۴۵ درصد تست‌های «پی سی آر» گرفته شده در این شهرستان مثبت بوده است.

دکتر صومی اضافه کرد: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی با بستری روزانه زیر ۵۰۰ نفر و فوتی ۶ نفر در رتبه ۱۶ بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان بسیجی به عنوان حامیان سلامت استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز