خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره هواشناسی شهرستان قصرشیرین خبر داد:

وزش تندباد با سرعت ۴۶ کیلومتر در شهرستان قصرشیرین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۷۲۴

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: تندباد با سرعت ۱۲ کیلومتر در ثانیه معادل ۴۶ کیلومتر در ساعت روز سه‌شنبه این شهرستان مرزی را در نوردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،امیر پرویز نجفی رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین افزود: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت هوا ۳۹درصد است و طبق پیش بینی‌های هواشناسی سامانه ناپایدار تا روز شنبه هفته آینده در جو منطقه حاکم است.

او اظهارداشت: از ابتدای سال زراعی جاری یعنی از اول مهرماه تاکنون در قصرشیرین ۱۱۳.۸ میلی متر باران باریده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ میلی متر بوده که حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۱۹ روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین یک روز، اردیبهشت هفت روز، خرداد ۶ روز، تیر یک روز، شهریور یک روز، آبان ۲ روز و آذرماه یک روز بوده است.

نجفی ادامه: همچنین امسال از اول فروردین ماه تاکنون ۱۵۱.۴ میلی متر باران در قصرشیرین باریده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز