خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران استان:

دستگاه‌های امدادی قزوین آماده مقابله با کولاک احتمالی می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۷۲۱

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جدید بارشی و وزش باد شدید و کولاک باید دستگاه‌های امدادی استان قزوین آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت الله مهدیخانی در جلسه شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، اظهار کرد: طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی و مدیریت بحران، از فردا شب بارش برف و کاهش دمای هوا را در سطح استان و استان‌های همجوار خواهیم داشت.

 مدیر کل مدیریت بحران استان اضافه کرد: به دنبال ورود این سامانه، بارش برف، وزش باد شدید و کولاک، کاهش محسوس دما و پدیده یخبندان، مه و نفوذ سامانه بارشی سرد را از اواخر وقت چهارشنبه تا بعد از ظهر پنجشنبه اول و دوم بهمن ماه خواهیم داشت.

مهدیخانی گفت: در تماس با استان‌های زنجان و گیلان نگرانی از این بارش‌ها وجود دارد و امکان این اینکه استان قزوین معین این استان‌ها باشد نیز پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: به دنبال ورود سامانه بارشی در ۲۲ بهمن سال گذشته و بارش برف و کولاک، امکانات مدیریت بحران استان به استان گیلان اعزام شد و در روزهای آینده نیز وضعیت استان قزوین از نظر جوی قابل پیش بینی نیست.

این مسئول خاطر نشان کرد: وزش باید نیز طی روزهای آینده بین ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر پیش بینی می‌شود و احتمال کولاک به ویژه در مناطق کوهستانی بسیار زیاد است و باید دستگاه‌ها آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز