خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

"رودپارک" از خرداد ۱۴۰۰ در اختیار شهروندان مشهدی خواهد بود/ ایجاد فضای نوستالوژیک و خاطره انگیز برای مردم مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۶۱۶

مدیر پروژه رودپارک مشهد گفت: شروع به کار این پروژه از آبانماه سال جاری بوده و مقرر شد پس از مدت ۸ ماه اجرایی و به بهره برداری برسد.

احسان قیطاقی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مشهد افزود: فاز دو رودپارک پروژه ای است که از دانشجو شروع شده و به انتهای بلوار سید رضی می رسد. طول این پروژه حدود یک و نیم کیلومتر است.

وی با اشاره به شاخصه های این پروژه ادامه داد: این پروژه دو شاخصه دارد که با سایر پروژه ها تفاوت دارد؛ اول موضوع کشاورزی شهری است، شهردار مشهد نام این مکان را "پارک کشاورزی" انتخاب کرده است و قرار است در اینجا تعدادی قطعه زمین به طول ۶۰۰ متر و عرض حدود ۲۵ متر که شامل یک و نیم هکتار محسوب می شود، در قطعات کوچکتر ۱۵ الی ۲۵ متری تقسیم شود و از طریق نظام نامه ای که توسط مدیر پروژه رودپارک، شهرداری منطقه ۱۱، سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری، معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و مهندسین مشاور پروژه در حال تهیه است به شهروندان واگذار شود.

مدیر پروژه رودپارک مشهد ادامه داد: این واگذاری قطعات زمین با هدف ترویج کشاورزی شهری، آموزش کشاورزی ارگانیک و سالم، سالم سازی سفره معیشت مردم و همچنین کمک به اقتصاد خانوار صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص زمان اجرای این پروژه گفت: شروع به کار این پروژه از آبانماه سال جاری بوده و مقرر شد پس از مدت ۸ ماه اجرایی و به بهره برداری برسد که با همت دست اندرکاران این پروژه تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح و در دسترس شهروندان خواهد رسید.

قیطاقی تصریح کرد: شاخصه دوم فاز دو رودپارک نیز، بحث آب‌نمای موزیکال است که فعلا از دستورکار خارج شده و در حاضر این موضوع در حد احداث محوطه آب‌نما است.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار بود در این مکان آبنمای موزیکال در فضایی به وسعت ۴ هزار مترمربع ایجاد شود، متاسفانه به دلیل اینکه هزینه زیادی در حد ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز داشت و از حد اعتبارات ما خارج بود، از دستور کار خارج شد و مقرر شد فعلا محوطه این آب‌نما انجام شود و در دوره های بعدی مدیریت شهری برای تکمیل آب‌نما اقدام کند.

مدیر پروژه رودپارک مشهد افزود: در این پروژه قرار است طرحی به عنوان "پیاده رو سالم" نیز اجرا شود، در این مکان طول معبری به طول یک و نیم کیلومتر و عرض ۹ متر داریم که با ایده ایجاد فضایی نوستالوژیک و خاطره انگیز برای شهروندان، قصد داریم جایگزین پیاده رو پارک ملت برای پیاده روی مَردم شود.

وی در پایان گفت: اعتبار کل این پروژه که فاز دو رودپارک است بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که مجری اصلی طرح معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و شهرداری منطقه ۱۱ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز