خبرگزاری کار ایران

مدیر کل هواشناسی استان:

هوای قزوین سرد می‌شود/ ورود سامانه بارشی به استان/ برف و باران در راه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۶۰۹

مدیر کل هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به استان قزوین حداقل تا ظهر پنجشنبه در یک بازه زمانی ۱۰ تا ۱۲ ساعته شاهد ریزش هوای سرد خواهیم بود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، یوسف شیخ الملوکی در شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، اظهار کرد: به دنبال پیش بینی ورود سامانه بارشی به استان از اواخر فردا شب، هشدار زرد را در ۲۸ دی ماه صادر و به دستگاه‌ها ارسال کردیم و دیروز نیز هشدار نارنجی به دستگاه‌ها ارسال شد.

مدیر کل هواشناسی استان اضافه کرد: استان‌های همجوار قزوین نیز اکثرا هشدارهای نارنجی را دیروز صادر کردند و قطعا در استان قزوین نیز ریزش‌های جوی همراه با کاهش دما بیشتر به شکل برف انتظار می‌رود.

شیخ الملوکی ادامه داد: سازمان هواشناسی کشور نیز هشدار زرد تا نارنجی را برای استان‌ها صادر کرده که در تمامی هشدارها نیز نام استان قزوین ذکر شده است و ما نیز پیرو آن هشدارهای لازم را صادر کرده ایم.

وی بیان کرد: به دنبال ورود این سامانه، کل استان به ویژه مناطق شمال قزوین به ویژه جاده قزوین- زنجان دچار کولاک و یخبندان خواهد شد و مسدود شدن راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها درون شهری و برون شهری نیز پیش بینی می‌شود و باید شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آماده باشند تا صبح پنجشنبه غافل گیر نشوند.

این مسئول یادآور شد: پیش‌بینی ما این است که به دنبال ورود این سامانه بارشی در مناطق شهری تا ۱۰ سانتیمتر و در نقاط مرتفع استان تا ۲۵ سانتی متر بارش برف را شاهد باشیم.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان، با ورود این سامانه بارشی، ناپایداری‌های جوی در استان قابل پیش بینی است و باید آمادگی لازم را باید داشته باشیم تا در زمستان غافلگیر نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز