خبرگزاری کار ایران

بی اعتنایی سازمان صمت به اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار:

آشفتگی بازار میوه و تره بار در نبود کمیته قانونی نرخ گذاری

کد خبر : ۱۰۲۶۵۶۶

سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان با گذشت یک ماه از ابلاغ مصوبه تشکیل کمیته قانونی نرخ گذاری میوه و تره بار از سوی استانداری آن را اجرا نکرده است .

به گزارش ایلنا از اصفهان، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان با بیان این مطلب و با انتقاد از سرپیچی سازمان صمت از اجرای یک مصوبه قانونی گفت: به دلیل آشفتگی که در بازار میوه و تره بار وجود دارد میوه و تره بار با قیمت بیشتر از قیمت واقعی به دست مصرف کننده می‌رسد .

مجتبی برزگر با تاکید بر اینکه برای حل این مشکل ، تشکیل کمیته قانونی نرخ گذاری میوه و تره بار در کارگروه تنظیم بازار استان توسط انجمن استان پیشنهاد داده شد ادامه داد : بر اساس دستورالعمل نرخ گذاری کالا و خدمات مصوب سال ۱۳۹۱ میوه و تره بار در گروه سوم تعریف شده است و قیمت آن بر اساس عرضه و تقاضا باید تعیین شود و هر گونه نرخ گذاری  غیرقانونی است .

وی با انتقاد از فعالیت کمیته غیرقانونی نرخ گذاری در میدان میوه و تره بار اصفهان که موجب آشفتگی این بازار شده است یادآور شد: در این کمیته که برای مردم تصمیم می گیرند هیچ نماینده ای از جامعه مصرف کننده حضور ندارد و این بزرگ ترین معضل و ایرادی است که می توان به این کمیته گرفت .

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان با بیان اینکه تشکیل کمیته قانونی نرخ گذاری مصوبه کارگروه تنظیم بازار است و انجمن اعضای این کمیته را پیشنهاد داده ادامه داد: این کمیته شامل نمایندگانی از  استانداری، تعزیزات؛ سازمان صمت ، اتحادیه عمده و خرده فروشان میوه و تره بار ، دادستانی، جهاد کشاورزی و خود انجمن حقوق مصرف کنندگان استان است و  این مصوبه به همراه نامه انجمن مبنی بر پیشنهاد اعضای کمیته برای اجرا به سازمان صمت استان اصفهان ارسال شده است .

برزگر افزود: متاسفانه پس از گذشت یک ماه هنوز این مصوبه و در نتیجه کمیته قانونی نرخ گذاری تشکیل نشده است و  کمیته غیرقانونی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد .

به گفته وی این سوال مطرح است که چه کسانی از وضعیت آشفته بازار میوه و تره بار سود می برند ؟ سوال دیگر اینکه چرا  باوجود ارجاع یک مصوبه قانونی از سوی استانداری هنوز از اجرای آن سر باز زده می شود ؟

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان از وجود برخی تخلفات در میدان میوه و تره بار اصفهان خبر داد و گفت : پیرو اجرا نشدن مصوبه، نامه ای برای پیگیری موضوع به سازمان صمت ارسال شده اما با گذشت ۱۰ روز هنوز هیچ جوابیه‌ای به ما داده نشده است .

وی با اشاره به بهره مندی از ابزار قانونی برای اجرای مصوبه تصریح کرد: این بی توجهی به اجرای مصوبه با ارسال نامه ای به معاون پیگیری حقوق عامه دادستانی در دست پیگیری است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز