خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی گناباد خبر داد:

قاچاق چوب تهدید اصلی تاغزارهای شهرستان/ دستگیری متخلفان ۳۰۰ اصله تاغ در گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۴۷۸

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد از شناسایی و دستگیری عاملین قطع درختچه های ممنوع القطع تاغ در گناباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، محمدرضا نخعی در این خصوص گفت: با تلاش بی وقفه مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناباد عاملین قطع درختچه های تاغ جنگلی در منطقه عمرانی گناباد یکی ار کانون های بحرانی فرسایش بادی پس از چند روز تعقیب و گریز شناسایی شدند.

وی افزود: متهمین که از افراد غیر بومی شهرستان هستند، طی چند مرحله بصورت نامحسوس و شبانه با وسایل نقلیه عمومی به منطقه عزیمت کرده و اقدام به قطع درختچه ها کرده و سپس خوردویی که از قبل هماهنگ کرده بودند جهت بارگیری محموله به محل رفته که مامورین یگان حفاظت شهرستان پس از چند روز تعقیب متخلفین را دستگیر و خودروی آنها را توقیف کردند.

نخعی افزود: شهرستان گناباد ۲۳۱ هزار هکتار اراضی بیابانی دارد که تاکنون ۶۰ هزار هکتار از بیابان های گناباد بصورت دست کاشت با گونه های مقاوم بیابانی و مخصوصا تاغ با هدف احیاء اراضی و مبارزه با بیابان زایی و تثبیت شن های روان و جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش طوفان های شن و گرد و غبار جنگل کاری شده است .

وی تصریح کرد: این متخلفان در چند  مرحله اقدام به قطع ۳۰۰ اصله تاغ کرده که پس از دستگیری به مرجع قضایی معرفی شدند. 

وی گفت: قاچاق چوب تاغ تهدید اصلی تاغزار‌های این شهرستان است که سودجویان با هدف تهیه زغال نسبت به قطع آنها اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز