خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری اصفهان خبر داد؛

احتمال تاثیر منفی کرونا بر مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۳۹۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: کرونا می‌تواند بر مشارکت در انتخابات تاثیر منفی داشته باشد از این رو باید برای اطمینان بخشی به مردم در راستای حضور، ورود و مشارکت مردم تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، در حالی آخرین روزهای زمان قرن را سپری می کنیم که نزدیک به یک سال است درگیر ویروس کووید 19 هستیم و سال آینده نیز انتخابات حساس ریاست جمهوری را پیش‌رو داریم. انتخابات و ویروس کرونا قطعا مسئولیتی بزرگ را بر روی دوش نهادهای درگیر با انتخابات خواهد گذاشت.

حیدر قاسمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در این باره گفت: مشارکت در انتخابات مقوله‌ای بهم پیوسته و مجموعه‌ای است که به کلان مباحث و جامعه باز می‌گردد.

معاون استانداری اصفهان با اشاره به وظایف وزارت کشور و استانداری‌ها در انتخابات، تصریح کرد: مسئولیت برگزاری و اجرای انتخابات از جمله وظایف اصلی این نهادهاست که بقیه دستگاه‌ها براساس قانون و نیاز همکاری و همراهی می‌کنند.

او با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: به همین منظور آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات در ستاد وزارت کشور و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ایجاد شده است.

قاسمی یادآور شد: از ۲۰ تا ۲۶ اسفند سال جاری ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای  شهر و از ۱۶ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری آغاز خواهد شد.  همچنین از ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به مدت پنج روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

سهل انگاری نسبت به کرونا منجر به موج چهارم می شود

او  با اشاره به شیوع کرونا در کشور، تصریح کرد: کووید ۱۹ مشکلات زیادی برای مردم، مسئولان و مدیران کشوری پدیدار کرد و در حوزه‌های اقتصادی هم لطمه‌های فراوان و هزینه‌های گزافی را به وجود آورد.

قاسمی گفت: اکنون برخی شهرها در وضعیت زرد قرار دارد، اما به شدت اظهار نگرانی و دغدغه برای متولیان مربوطه وجود دارد که باید در راستای عدم عادی سازی و اهتمام و مراقبت مردم نسبت به این ویروس اقدام شود؛ چراکه در صورت سهل انگاری نسبت به کرونا با موج چهارم در استان اصفهان روبه رو خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز