خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم همدان در مجلس:

بازار همدان پایلوت گردشگری کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۰۶۳

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار همدان می‌تواند به عنوان پایلوت گردشگری در کشور باشد.

به گزارش ایلنا از همدان، حمید رضا حاجی بابایی بیان کرد: مراکز گردشگری متنوعی در همدان وجود دارد و استاندارد سازی آنها می‌تواند در جذب گردشگری جهانی و ملی بسیار اثرگذار باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه همدان دارای فرصت و تهدید‌های گردشگری است، افزود: بزرگترین فرصت خوب این است که بازآفرینی بازار همدان می‌تواند به عنوان پایلوت گردشگری در کشور باشد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بافت‌های قدیمی و کهن شهر‌ها و به واسطه قدمت تاریخی و وجود عناصر با ارزش تاریخی موقعیت مناسب ارتباطی، قرارگیری بازار اصلی شهر و قلب تپنده اقتصادی آن و ... دارای ارزش و جایگاه منحصر به فردی در ساختار فضایی و کارکردی شهر است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رویکرد بازآفرینی بر تداوم تاریخی و استفاده هر چه بهتر از میراث فرهنگی و تاریخی تاکید می‌ورزد و امکان معاصرسازی بافت‌های تاریخی را در راستای توسعه صنعت گردشگری فراهم می‌آورد.

حاجی بابایی با اشاره به سفر مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، گفت: موضوع بازآفرینی بازار همدان به عنوان پایلوت گردشگری کشور در نظر گرفته شده است چرا که انتخاب بازار همدان بدون هیچ گونه محدودیت جغرافیایی به عنوان یکی از محله‌های پرجاذبه، حاوی پتانسیل‌های گردشگری به عنوان پایلوت توسعه گردشگری و مهم‌تر از همه مجاورت با عناصری که دارای شناسنامه جهانی است که این خود امکان و فرصت مناسبی برای بازآفرینی بر پایه گردشگری پدید آورده است.

وی اضافه کرد: در طرح باز آفرینی بازارهمدان در طی رایزنی‌های به عمل آمده هیچگونه محدودیت اعتباری ندارد و اعتبار آن از ردیف ملی و استانی تأمین شده و هدف این مهم شناسایی جاذبه‌های گردشگری و حفظ بافت تاریخی همدان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز