خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار سمنان خبر داد:

ضرورت فرهنگ سازی دسترسی آزاد به اطلاعات در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۰۳۲

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: ضرورت دارد دسترسی آزاد به اطلاعات، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود تا شهروندان نسبت به میزان استفاده از این امکان آگاهی یابند.

به گزارش ایلنا از سمنان، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در جلوگیری از شایعه پراکنی و مقابله با فساد در محیط اداری و دستگاه‌های اجرایی بسیار تاثیر گذار است.
 
وی یادآور شد: یکی از رویه های مهم در ایجاد مشارکت پایدار بین مردم و نظام اداری دسترسی آزاد به اطلاعات است و اجرای دقیق این طرح به تقویت و سرمایه اجتماعی، اعتماد سازی و ارتباط بیشتر بین دولت و مردم می‌انجامد.

منصوری افزود: باید جلب مشارکت حداکثری دستگاه‌ها را در اجرای این طرح داشته باشیم و اطلاع‌رسانی بیشتری هم به مردم صورت بگیرد.

معاون استاندار سمنان نصریح کرد: اعتمادسازی و جلوگیری از فساد از جمله مزایای دسترسی آزاد به اطلاعات بوده و اجرای این طرح در جلوگیری از شایعات بی اساس هم تاثیر گذار است.

وی اظهار داشت: در اجرای دولت الکترونیک بیش از حد عقب هستیم و کرونا باعث شد خیلی از موارد را مجبور باشیم با سرعت بیشتری اجرایی کنیم و ایده‌های جدید تر هم برای توسعه دولت الکترونیک از سوی دستگاه‌ها اجرا می شود.

منصوری بیان کرد: احتمال شیوع دوباره کرونا ویروس در استان سمنان وجود وارد و تحقق دولت الکترونیک‌ به طور جد برای کاهش مراجعه اقشار مردم به ادارات در دستور کار باشد.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اینکه طرح نظام آراستگی محیط کار از استانداری شروع شود و به کلیه دستگاه‌های اجرایی انتقال داده شود، ادامه داد: وضعیت اسفناک را در برخی از دستگاه اجرایی از نظر به هم ریختگی و بی‌نظمی در اموال شاهد هستیم که این رویه باید برچیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز