خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان قزوین:

رسانه‌ها نقش موثری در افشاگری مفاسد ایفا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۰۲۵

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: رسانه ها و سمن ها (سازمان‌های مردم نهاد) نقش موثری در افشاگری مفاسد و کشف جرم دارند و قوه قضائیه خواهان استفاده بیشتر از این ظرفیت است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علی فولیان در نشست تبیین اهمیت افشاگری(سوت زنی) در سند تحول قوه قضائیه که ویژه رسانه و سمن‌ها برگزار شد، اظهار کرد: امروزه یکی از معضلات تمامی جوامع فساد اداری و اجتماعی بوده که یکی از راهکارهای کشف آنها سوت زنی و اعلام به موقع جرایم است.

معاون دادگستری استان بیان کرد: در این راستا سمن‌ها، تشکل‌های اجتماعی و مردمی و رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در کشف جرم و افشاگری فساد داشته باشند و باید زمینه بهره برداری از این ظرفیت‌ها به شکل مطلوب‌تر فراهم شود که این مهم در دستور کار قوه قضائیه است.

فولیان یادآور شد: در دوره مدیریت جدید دستگاه قضایی، انقلابی عمل کردن، مردمی بودن و مبارزه بی امان با فساد سه شاخصه اصلی در اجرای سند تحول قضایی است که در ذیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز مورد تایید مقام معظم رهبری بوده و با نگاه نقادانه و آسیب شناسانه تنظیم شده است.

وی اضافه کرد: از ضروریات تحول دستگاه قضایی مردمی بودن است و اگر باید تحولی ایجاد شود باید مردمی بودن در آن با توجه به ظرفیت جوانان، اساتید و مردم دارند لحاظ شود.

این مسئول قضایی با تاکید بر مشارکت مردم در تحقق عدالت دولت و حاکمیت، افزود: ریاست قوه قضاییه در این راستا یک دستورالعمل را ابلاغ کرده است که نحوه تعامل ارتباط قوه قضاییه با تشکل‌ها و سمن‌های مردمی و اجتماعی در آن تبیین شده است.

معاون دادگستری استان ادامه داد: در سند تحول قضایی که هفت ماموریت برای قوه قضاییه پیش بینی شده است در همه موارد استفاده از ظرفیت مردم برای رفع چالش‌ها شامل کشف جرم، اعلام فساد، میانجیگری، پیشگیری از وقوع جرم، صیانت از حقوق عامه و حتی در سیاست گذاری و تهیه و تبیین لایحه قضایی و تدوین بخشنامه‌ها پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر دادگستری کارآمد، توانمند و پویا می‌خواهیم و به دنبال افزایش رضایتمندی عمومی و سرمایه اجتماعی هستیم باید به سمت استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی پیش برویم که در فصول سوم و هشتم قانون پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز