خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

اتاق بازرگانی و بخش خصوصی پیشروی تحقق پروژه‌های مهم صنعتی استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۰۱۳

استاندار آذربایجان شرقی بر پیگیری تحقق مگاپروژه‌های صنعتی و توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی استان تأکید کرد و گفت: پیشرو تحقق این مهم، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در شصت و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، با اشاره به سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان، گفت: مقرر شد روند اجرای مصوبات و توافقات صورت گرفته در این سفر بعد از یک ماه از سوی وزارت صمت پیگیری شود که لازم است مسئولان امر در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: ایجاد خط تولید خودرو و تحقق پروژه‌های مربوط به صنعت مس و نفلین‌سینیت، مهم‌ترین پروژه‌های مصوب در این سفر بودند که این سه پروژه مهم باید از سوی مسئولان دولتی مربوط و فعالان بخش خصوصی مورد پیگیری قرار گیرند.

پورمحمدی همچنین با اشاره به سپردن مسئولیت توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه به استان آذربایجان شرقی، گفت: توسعه همکاری‌های منطقه‌ای جزو اولویت‌های استان است و باید از این فرصتی که در اختیار استان قرار گرفته است استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از همراهی دستگاه قضایی با بخش صنعت و تولید استان قدردانی کرد و گفت: در سایه این همراهی و اهتمام سایر دستگاه‌های مسئول و بخش خصوصی، آذربایجان شرقی در مسیر توسعه قرار گرفته و روند پیشرفت استان به‌رغم تمام مشکلات متوقف نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از همه‌گیری کرونا و مشکلات ناشی از آن، همراهی و تعامل بخش‌های مختلف موجب شده است که شاهد کمترین عارضه در بخش‌های تولیدی و صنعتی استان باشیم و تمام نیازها برای این شرایط پیش‌بینی شده است.

پورمحمدی گفت: خوشبختانه روند بیماری کرونا نیز رو به بهبود و در حال مدیریت است و در صورتی که وضعیت جامعه، عادی‌انگاری نشود امیدوار به ریشه‌کن شدن بیماری هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این جلسه به مشکل کمبود برق در کشور اشاره کرد و گفت: تا حدودی این مشکل رفع شده و پیشنهادهایی که در این زمینه به وزارت نیرو داده بودیم مورد موافقت قرار گرفته است.

پورمحمدی افزود: مسأله اصلی درخصوص فعالیت نیروگاه‌ها، تأمین سوخت است که این موضوع نیز از طریق وزارت نفت در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قطعی برنامه‌ریزی‌شده برق در استان نداریم و در صورت ضرورت و نیاز برای قطع برق صنایع و واحدهای تولیدی، باید اطلاع‌رسانی لازم قبل از قطعی صورت گیرد.

در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله قطعی برق واحدهای تولیدی، شیوه‌نامه عرضه و تقاضا در صنعت فولاد، نحوه محاسبه مالیات بر تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی، مشکل ثبت تعاونی‌های تأمین و تشکیل دادگاه‌های تجاری در راستای قانون بهبود محیط کسب‌وکار بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز