خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان :

محدودیت تردد شبانه در همدان و ملایر ادامه دارد/ اجباری به حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم دبستان در مدارس نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۹۷۱

استاندار همدان از محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهرستان‌های ملایر و همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، استاندار همدان در ستاد استانی مقابله با کرونا از شهروندان خواست بدون ورود پلیس و اعمال قانون، محدودیت‌های پیش‌بینی شده را جدی بگیرند و نسبت به حفظ سلامت خود و دیگران حساس و مسئولیت‌پذیر باشند.

سعید شاهرخی بیان کرد: اعمال محدودیت تردد شبانه در کاهش رفت‌وآمد‌ها و میهمانی‌ها تأثیرگذار بوده است، درحالی‌که رفع این محدودیت احتمال افزایش بیماران کرونایی در استان را بیشتر می‌کند.

شاهرخی بیان کرد: با توجه به روند روبه رشد دورهمی‌ها در شیوع کرونا و سهم ۷۵ درصدی آن در موارد ابتلا به این ویروس از شهروندان انتظار می‌رود میهمانی‌ها را به وقت دیگری موکول کنند.

شاهرخی گفت: همکاری مردم سبب کنترل روند روبه رشد ویروس کرونا در استان همدان و عبور از شرایط سخت این بیماری شد و هم‌اینک ۴ شهرستان همدان، بهار، اسدآباد و فامنین که نیمی از جمعیت را در خود جای داده‌اند در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: همه فعالیت‌ها در این شهرستان با رعایت پروتکل‌های ابلاغی صورت می‌گیرد و امید می‌رود ساکنان در ۶ شهرستان دارای وضعیت زرد کرونایی نیز بتوانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط عادی قرار بگیرند.

استاندار همدان با قدردانی از همکاری ائمه جمعه و جماعات در همراهی با ستاد کرونا، تأکید کرد: مهم‌ترین آئین‌ها و مراسم‌های دینی مذهبی به‌دلیل جلوگیری از اپیدمی ویروس کرونا برگزار نشد، بنابراین نباید عده‌ای با برگزاری مراسم زمینه‌ساز شیوع این ویروس شوند.

شاهرخی درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: اجباری به حضور دانش‌آموزان پایه اول و دوم دبستان در مدارس نیست، زیرا نباید اجازه بدهیم سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها به خطر بیفتد؛ بنابراین همچنان می‌تواند از شبکه مجازی برای آموزش استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز