خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر در ایستگاه یازدهم؛

فکری بدنبال گرفتن انتقام جام حذفی از تراکتور / مظاهری به تبریز و پرشورها رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۸۷۸

تیم تراکتور در مهمترین دیدار هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال تا ساعاتی دیگر در زمین خود میزبان استقلال تهران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، قلب فوتبال ایران امروز در تبریز می‌تپد و تراکتور و استقلال در بازی بزرگ هفته یازدهم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. این دیدار حساس از ساعت ۱۴:۳۰ با قضاوت بیژن حیدری در ورزشگاه یارگار امام (ره) تبریز آغاز خواهد شد.

مصاف تراکتور – استقلال که به الکلاسیکوی ایرانی هم معروف است، به دلیل شرایط کرونایی برای اولین بار در تبریز بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. پرشورها که همواره در دیدارهای تراکتور با سرخابی‌های تهرانی حماسه‌ساز بوده‌اند، غایب بزرگ این بازی به حساب می‌آیند.

                                                                             جنگ مدعیان

دو تیم پرطرفدار فوتبال کشور در شرایطی تقریبا مشابه با دیدار رفت فصل گذشته خود به یکدیگر رسیده‌اند. تراکتور با مسعود شجاعی جانی تازه گرفته و پرشورها را حسابی امیدوار کرده است. استقلال نیز با محمود فکری نتایج خوبی گرفته و داعیه قهرمانی دارد.

در جدول لیگ برتر فوتبال، تراکتور با ۱۶ امتیاز در رده چهارم و استقلال با ۱۹ امتیاز در رده دوم قرار دارند که این فاصله ۳ امتیازی نیز بیانگر حساسیت کار است. تراکتور در صورت پیروزی به حریف خواهد رسید و پیروزی برای استقلال به منزله صدرنشینی دوباره خواهد بود.

با توجه به حضور دو تیم در بالای جدول این بازی از اهمیت زیادی برخوردار است. تراکتور که نمی‌خواهد از کورس مدعیان عقب بماند فقط به پیروزی فکر می‌کند و استقلال نیز می‌کوشد تا با دست پر میدان و تبریز را ترک کرده و صدر جدول را از صنعت‌نفت پس بگیرد.

در بازی قبلی، تراکتوری‌ها با نمایشی عالی در زمین ذوب‌آهن به پیروزی ۲ بر یک دست یافتند اما استقلالی‌ها در دربی پایتخت و درحالی که خیلی زود پیش افتاده بودند، در ادامه کامبک خورده و در واپسین لحظات شکست ۲ بر یک را با تساوی ۲ بر ۲ عوض کردند.

                                                                      عملکرد سرخابی‌ها در لیگ بیستم 

با گذشت یک سوم از مسابقات لیگ بیستم، تراکتور ۴ برد، ۴ مساوی و ۲ باخت و استقلال نیز ۵ برد، ۴ مساوی و یک باخت را در پرونده خود ثبت کرده‌اند. در ۵ بازی آخر، یاران شجاعی ۱۰ امتیاز بدست آورده‌اند و کارنامه یاران فکری نیز کسب ۱۱ امتیاز بوده است.

هر دو تیم تا به اینجای فصل تنها ۶ گل دریافت کرده‌اند و با میانگین تقریبی نیم گل برای هر بازی، دومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارند. تعداد گل‌های خورده به همراه تساوی‌ها، اشتراکات دو تیم در جدول است.

از لحاظ فنی باید گفت تراکتور تحت هدایت شجاعی به تیم هجومی تبدیل شده و در هفته‌های اخیر حتی در روز شکست نیز برتر از حریفان بوده است. استقلال اما با فکری بیشتر به فکر کسب نتیجه بوده تا فوتبال زیبا و این تفاوت در سبک کاری دو تیم به چشم آمده است.

نقطه قوت تراکتور خط هافبک‌ این تیم است که ترکیبی از بازیکنان جنگنده، باتجربه و باتکنیک حضور دارند و نقطه قوت استقلال خط آتش فرصت‌طلب این تیم است. درباره نقاط ضعف هم می‌توان از آسیب‌پذیری استقلال روی توپ‌های مستقیم و عمقی گفت که در دربی نمایان شد.

                                                                     رشید بالاخره به تراکتور رسید

بدون شک، تقابل ویژه این دیدار رویارویی رشید مظاهری با تراکتور است. این دروازه‌بان ملی‌پوش که پس از یک فصل پرفروغ در تبریز در آخرین روزهای فصل گذشته از تراکتور جدا و راهی استقلال شد، در بازگشت به این شهر در برابر تیم و یاران سابقش قرار می‌گیرد.

جدایی رشید از تراکتور اما جنجالی و پر حرف‌وحدیث بود و کار به شکایت کشید که در نهایت طبق معمول تراکتور مدعی محکوم شد! بدین منظر تراکتوری‌ها از سنگربان سابق خود زخم خورده هستند و امیدوارند تا این زخم را با باز کردن دروازه او در بازی فردا التیام بخشند.

                                                      مطهری بی فروغِ تراکتور، شانس اول گلزنی استقلال               

در ترکیب دو تیم چهره‌های مشترک دیگری حضور دارند که در تیم تراکتور باید به میلاد فخرالدینی و میثم تیموری دو دفاع کناری این تیم و در تیم استقلال نیز علاوه بر رشید مظاهری، باید به سیداحمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، سبحان خاقانی و ارسلان مطهری اشاره کرد.

در این میان مطهری داستان جالبی دارد. وی که پیش از این فقط نیم‌فصل در تراکتور بازی کرده، در تیم محبوب پرشورها یک مهاجم ناکام بود بطوریکه پایش به گلزنی باز نشد اما بعد از خروج از این تیم متحول شده و حالا مرد اول خط حمله استقلال شناخته می‌شود.

                                                                    تراکتور دنبال دو رقمی کردن استقلال

تیم‌های تراکتور و استقلال تاکنون ۲۴ بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفته‌اند که کفه ترازو در این تقابل‌ها به سمت سرخ‌پوشان دیار آذربایجان سنگینی می‌کند. در مجموع دیدارهای دو تیم، ۹ برد برای تراکتور، ۸ مساوی و ۷ برد برای استقلال رقم خورده است.

تراکتور و استقلال آخرین بار چند ماه قبل در فینال جام حذفی فوتبال کشور در مشهد به مصاف هم رفتند که تراکتور در این بازی موفق شد حریف خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داده به مقام قهرمانی دست یابد. بدین‌ترتیب استقلال برای تلافی این باخت به تبریز می‌آید.

این درحالی است که نبرد آخر دو تیم در تبریز در چارچوب هفته نهم فصل گذشته لیگ برتر برگزار شد که در این بازی استقلال با هتریک شیخ دیاباته مهاجم خارجی خود توانست به پیروزی پرگل ۴ بر ۲ برسد و از این منظر نیز بازی امروز جدال انتقامی برای تراکتور خواهد بود.

اما در تبریز یعنی در شرایط بازی امروز این آمار با ۳ برد برای هر دو تیم برابر بوده که نشان دهنده نزدیکی مصاف‌ها به میزبانی تراکتور است. با این حال باید دید که آیا تراکتور می‌تواند تعداد بردهایش برابر استقلال را دو رقمی کند یا نتیجه دیگری ثبت خواهد شد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز