خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بهره برداری از اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه آب اکباتان همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۸۴۶

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از بهره‌برداری از اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه آب اکباتان همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا از همدان، سید هادی حسینی بیدار در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: با عنایت به لزوم تامین کوتاه مدت بخشی از آب شرب شهر همدان و در راستای استفاده از ظرفیت ذخیره سداکباتان از طریق افزایش ظرفیت تصفیه خانه، با پیگیری های بعمل آمده پس از تهیه برآورد و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار ذیصلاح، تکمیل اکسیلاتور شماره ۵ تصفیه خانه اکباتان از محل اعتبارات آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی از ابتدای سال جاری در دستور کار معاونت بهره برداری و توسعه آب این مجموعه قرار گرفت .

وی در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده در این زمینه اظهار داشت: بر همین اساس احداث سازه فلزی، اجرای تاسیسات مکانیکی و سازه ای اکسیلاتور  عملیاتی شد.

وی ادامه داد: همچنین احداث حوضچه مقسم بتنی ورودی ، اجرای سازه فلزی مخروطی شکل،اجرای خطوط انتقال ورودی و خروجی به همراه نصب شیرآلات مربوطه،احداث حوضچه تخلیه لجن ، اجرای ۱۵۰ متر لوله تخلیه لجن به همراه ۴ فقره منهول آجری و اجرای ۴ هزار متر مربع رنگ آمیزی تاسیسات فلزی با رنگ بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است.

حسینی بیدار در ادامه سخنانش عنوان کرد: اجرای ۶۰۰ متر مربع رنگ روغنی، اجرای ۲ هزار و ۴۰۰ دسیمتر مکعب مصالح ترمیم کننده بتن، اجرای ۲۴۰ متر مربع مصالح آب‌بندی بتن، اجرای عملیات  زنگ زدایی به روش ماسه پاشی(sandblast) به مقدار ۸۰۰ متر مربع ، اجرای حدود ۱۰۰ متر مکعب بنایی با سنگ لاشه و محوطه‌سازی اکسیلاتور و تهیه و نصب همزن اکسیلاتور نیز تاکنون عملیاتی شده است.

 وی بهره برداری از اکسیلاتور شماره ۵ از نیمه دی ماه سال جاری آغاز شده و بر همین اساس در حال حاضر چیزی در حدود ۱۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت آب تولیدی تصفیه خانه اکباتان افزوده شده است .

وی ضمن اشاره به صرف ۲۵۰۰۰ میلیون ریال اعتبار در این رابطه، از تلاش‌های پرسنل شاغل در معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و همچنین مدیریت و همکاران مرتبط در امور آب و فاضلاب شهرستان همدان قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز