خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ضرورت شناسایی نخبگان وزنه‌برداری با همکاری آموزش و پرورش/ وزنه‌برداری اردبیل با یک عقبگرد تاریخی مواجه است/ هشدار به وزنه‌برداری استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۷۴۴

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران بر ضرورت شناسایی نخبگان ورزشی و استعدادیابی در رشته وزنه‌برداری با همکاری آموزش و پرورش تاکید کرد.

سعیدعلی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در مورد علل حضور در انتخابات ریاست هیات وزنه‌برداری استان اردبیل عنوان کرد: با توجه به اینکه بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی، برای پرورش و رشد و شکوفایی استعداد‌های وزنه‌برداری در خدمت جوانان و نوجوانان استان بودم و آشنایی کامل با شرایط حاکم بر وزنه‌برداری داشتم، همچنین بخاطر شرایط بسیار نامناسب وزنه‌برداری استان که در سال‌های اخیر رقم خورده و با یک عقبگرد تاریخی روبه رو شده، برای پاسخگویی به انتظار جامعه ورزش و خانواده وزنه برداری استان و به دعوت پیشکسوتان و بزرگان این رشته از جمله داود بهتاج، کرامت اولاد وطن و پدرم عزیز علی‌حسینی جهت تصدی ریاست هیات وزنه‌برداری استان ثبت نام و در انتخابات شرکت کردم.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تحرک بخشیدن به وزنه‌برداری استان گفت: پتانسیل و ظرفیت وزنه‌برداری استان از دیرباز بالا است و این رشته به تنهایی در خود اردبیل دارای 5 مدال رنگارنگ المپیک است که باید این امکان فراهم شود تا بار دیگر وزنه‌برداری استان به قطبی در ایران و حتی منطقه تبدیل شود. این امر دور از دسترس نیست و می توان نام اردبیل را با وزنه‌برداری در سراسر کشور بلندآوازه کرد. 

ضرورت بهره‌گیری از اسپانسرهای مختلف برای توسعه وزنه برداری استان

سرمربی تیم وزنه برداری جوانان ایران افزود: در گام بعدی با توجه به شناختی که از اعضا و خانواده و جامعه وزنه‌برداری استان دارم تلاش‌ها برای بازگرداندن وزنه‌برداری اردبیل به جایگاه اصلی متمرکز خواهد شد؛ همچنین در حوزه اقتصادی نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که هیات وابستگی کمتری به اداره کل ورزش و جوانان داشته باشد، سعی خواهد شد از ظرفیت اسپانسرهای محلی و استانی و کشوری استفاده بیشتری شود. 

علی‌حسینی با اشاره به لزوم همگانی کردن این رشته عنوان کرد: در تلاشیم که خانواده‌ها را به این رشته ورزشی بیشتر علاقه‌مند کنیم تا آنها نیز فرزندان‌شان را تشویق به فعالیت در این رشته کنند و بدون شک همکاری با شهرداری و صدا و سیمای مرکز اردبیل می‌تواند در تحقق این هدف نقش مؤثر داشته باشد. 

کاهش چشمگیر ورزشکاران استان در رشته وزنه‌برداری

وی کاهش شدید نیروی انسانی و فعالان این عرصه را برای وزنه‌برداری استان بسیار خطرناک ذکر کرد و گفت: در 4 سال گذشته، تعداد ورزشکاران و نیروی انسانی این رشته در استان به شدت رو به کاهش رفته است و این یک هشدار برای وزنه‌برداری استان است.

علی حسینی ادامه داد: وزنه‌برداری استان از لحاظ پرورش و تربیت نیروی انسانی با یک بحران روبه رو است و همچنین در استعدادیابی و شناسایی نخبگان نیز به شدت با کمبود مواجه هستیم چرا که به جرات می توان گفت که در سال‌های اخیر هیچ استعدادیابی یا تعامل با آموزش وپروش انجام نشده است.

وی گفت: از اداره کل ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش و جوانان استان که خود از قهرمانان این رشته است خواستار ایجاد شرایط و بستر برای ورود قهرمانان و متخصصین به عرصه خدمت هستم تا بدینوسیله این رشته تخصصی و المپیکی با حضور قهرمانان بتواند از شرایط بحرانی خارج شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز