خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

قطع درختان بدون جایگزین کردن ممنوع است/ با متخلفین برخورد شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۷۴۳

رئیس محیط زیست عسلویه گفت: هرگونه قطع درخت می بایست با هماهنگی و کسب مجوز و جایگزین کردن درخت جدید صورت پذیرد .

مصطفی موذنی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تاکید بر این موضوع افزود : هرس کردن می تواند به چند دلیل مانند؛ کاشت‌درختان بومی و نامناسب بدون بررسی جوانب امر مثل سریع الرشد بودن، محل نامناسب کاشت و ... که با توجه به میزان رشد تاج درخت غالباً باعث مسدود شدن پیادروها، جاده ها و مزاحمت برای فنس و دوربین های مدار بسته می شود و تصمیم به هرس کامل درخت گرفته می شود .

وی  افزود : در شهرها و کارگاه ها و شرکت های منطقه درختان کاشته شده به دو دلیل یاد شده فرصت توسعه تاج پیدا نکرده و بصورت دایم هرس کامل می‌شوند و بعضاً هم پس از مدتی که درخت بیش از حد انتظار بعلت فضای نامناسب اولیه رشد کرد و باعث تخریب ابنیه شد بصورت کامل قطع می‌شود که این کار تخلف محسوب می‌شود.

رئیس محیط زیست عسلویه اضافه کرد : هم اکنون درخواست بازنگری و تدوین دستورالعمل ایجاد فضای سبز ارایه شده و امیدواریم در آینده با دستورالعملی جامع از توافقات فوق، این مشکلات برطرف شود.

وی افزود : با کلیه واحدهای صنعتی عسلویه جهت جلوگیری از هرگونه قطع درخت مکاتبه شده و لازم است قبل از هرگونه تصمیم جهت هرس کامل هر درخت هماهنگی های لازم صورت پذیرد . ضمناً درختان جنگلی، در حیطه اداره منابع طبیعی و آبخیزی داری است و در این خصوص قوانین سختگیرانه ای وجود دارد .

رئیس محیط زیست عسلویه در خصوص قطع درختان و بردن چوب آنها توسط برخی از سودجویان در سطح شهرستان افزود : این یک تخلف است و اگر در محدوده منطقه ویژه یا شرکت ها باشد می بایست برخورد قانونی با متخلفین توسط این شرکت‌ها صورت پذیرد و در محیط طبیعی هم اداره منابع طبیعی، نیروی انتظامی و پلیس راه باید از قطع و حمل آنها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز