خبرگزاری کار ایران

شهردار اردبیل خبر داد:

افتتاح خانه کوثر در اردبیل / فرهنگسراها به برگزاری برنامه‌های مناسبتی بسنده نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۶۵۸

شهردار اردبیل از آغاز به کار خانه کوثر در اردبیل خبر داد و گفت: فرهنگسراها نباید فقط به برگزاری برنامه‌های مناسبتی بسنده کنند، بلکه باید در تمامی ایام برنامه های فرهنگی و آموزش شهروندی و حقوق شهروندی در این اماکن برگزار شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، حمید لطف اللهیان در جلسه شورای معاونین و آئین افتتاح خانه کوثر در اردبیل که با حضور رئیس سازمان صمت استان، مدیرکل امور بانوان استانداری و دبیر کمیسیون بانوان شهرداری اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: خانه کوثر با هدف توانمندسازی شهروندان کم برخوردار در جهت ایجاد اشتغالزایی و توسعه شهر انسان محور آغاز همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) شروع به فعالیت می کند.

دستیابی به شهر توسعه نیازمند شهروندان توسعه یافته است

وی افزود: بدون توجه به مقوله انسان توسعه یافته، دستیابی به شهر توسعه یافته محقق نخواهد شد لذا باید در کنار توسعه زیرساخت ها به توسعه منابع انسانی و آموزش های مورد نیاز و مکمل در تمامی زمینه ها توجه ویژه ای قائل شویم.

افتتاح خانه کوثر در اردبیل / فرهنگسراها به برگزاری برنامه‌های مناسبتی بسنده نکنند

شهردار اردبیل توسعه منابع انسانی را مقدم بر تمامی فعالیت های خدماتی و فرهنگی شهرداری برشمرد و تصریح کرد: در حوزه آموزش شهروندی جهت توسعه منابع انسانی در شهر اردبیل دوره ها و کلاس های مختلفی در فرهنگسراهای شهرداری در حال برگزاری است.

لطف اللهیان ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزش شهروندی اقدامی بنیادین در جهت توسعه شهر انسان محور است که در آینده باعث کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی و همچنین رشد فرهنگی در اردبیل خواهد شد.

وی گفت: فرهنگسراها نباید فقط به برگزاری برنامه های مناسبتی بسنده کنند، بلکه باید در تمامی ایام برنامه های فرهنگی و آموزش شهروندی و حقوق شهروندی در این اماکن برگزار شود.

شهردار اردبیل شناسایی استعدادهای ورزشی، آموزش حقوق شهروندی، آموزش ارتباط با آتش نشانی و سایر نهادهای امدادرسانی برای کاهش تلفات در حوادث مختلف، اعتماد به پلیس و قانون، مباحث مربوط به بهداشت فردی و اجتماعی و مسائلی از این قبیل را جزو سرفصل های آموزش شهروندی در فرهنگسراهای اردبیل عنوان کرد.

لطف اللهیان بیان کرد: خانه کوثر نیز یکی دیگر از اماکن توانمند‌سازی شهروندان است که زیر نظر سازمان فرهنگی ورزشی در فرهنگسرای انقلاب واقع در پارک جیرال اردبیل همزمان با شهادت بانوی عصمت و طهارت فاطمه زهرا (س) از امروز آغاز به کار می کند.

ساماندهی مشاغل خانگی در دستور کار شهرداری اردبیل

وی ساماندهی مشاغل خانگی را در رفع بسیاری از معضلات بانوان مهم عنوان کرد و گفت: توانمندسازی زنان یکی از مسائل مهمی است که می تواند با آموزش رشته های مختلفی همچون خیاطی، گلیم بافی، فرش بافی و... انجام شود، که در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

فریبا محمدلو مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل نیز در این جلسه افتتاح خانه کوثر در اردبیل را گامی مهم و موثر در توسعه شهر انسان محور قلمداد کرد و گفت: همکاری دفتر بانوان شهرداری با دفتر امور بانوان استانداری موجب پیشبرد مناسب برنامه ها شده است.

وی گسترش فضاهای آموزشی و فرهنگی ویژه بانوان را عاملی مهم در تشویق این قشر به مسائل مختلفی همچون حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بانوان به عنوان بنیان خانه و خانواده هستند و در تربیت فرزندان نیز نقش‌مهمی و اساسی ایفا می‌کنند لذا ایجاد مراکز آموزش شهروندی ویژه بانوان می‌تواند موجب تربیت نسلی توانمند شود.

الهام خانقاهی دبیر کمیسیون بانوان شهرداری اردبیل نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: توانمندسازی بانوان یکی از مسائل مهمی است که شهرداری اردبیل در جهت کاهش دغدغه و مشکلات زنان بی سرپرست و بد سرپرست در دست اقدام دارد.

وی افزود: کلاس هایی که در فرهنگسراهای شهرداری در حال برگزاری است زمینه شناسایی استعدادهای بانوان را فراهم می کند تا این بانوان با اتکا به دانش و مهارت خود بتوانند امورات زندگی خود را اداره کنند.

دبیر کمیسیون بانوان شهرداری اردبیل ادامه داد: این کلاس‌ها در بخش‌های مختلف پذیرای افراد با سنین مختلف است لذا سرفصل‌های آموزشی با توجه به اقتضائات گروه‌های سنی مختلف تدریس می‌شود تا شهروندان آشنا به حقوق شهروندی بتوانند بدون دغدغه و با سرزندگی به امورات زندگی خود بپردازند.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز