خبرگزاری کار ایران

برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس در مناطق آبی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۴۵۹

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: برگزاری کلاس های آموزشی مدارس استان قزوین در مناطق آبی برای مقطع ابتدایی مجاز و بلامانع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: با تصمیم فرمانداران، مدیران آموزش و پرورش و بخشداران، در مناطق آبی برگزاری کلاس های درس در مقاطع اول و دوم ابتدایی مانعی ندارد و به صورت اختیاری است.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان افزود: به اعتقاد وزارت آموزش و پرورش، برگزاری کلاس‌ها در پایه‌های اول و دوم ابتدایی به صورت مجازی نمی‌تواند بین معلم و دانش‌آموز ارتباط برقرار کند و آموزش مجازی برای این دانش‌آموزان سخت است ولی به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری کلاس درس حضوری در تمامی مناطق زرد استان ممنوع است.

حبیبی ادامه داد: اگرچه دغدغه مسئولان وزارت آموزش و پرورش سنجیده‌ و درست است اما فراموش نکنیم که آموزش فضای مجازی تجربه جدیدی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به روند کاهشی بیماری کرونا در استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و اعمال محدودیت‌ها در قزوین منجر به کاهش مرگ و میر و میزان بستری‌ها در اثر شیوع ویروس کرونا شده است.

معاون سیاسی استاندار اضافه کرد: همچنین طرح شهید سلیمانی به عنوان مکمل مدیریت هوشمند توانست انتشار بیشتر ویروس کرونا را کاهش دهد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان یادآور شد: هم اکنون وضعیت چهار شهرستان استان در شرایط آبی قرار دارد و قزوین و تاکستان در شرایط زرد قرار گرفته‌اند.

حبیبی اظهار کرد: در سه روز متوالی کل فوتی‌ها در استان قزوین به یک نفر  رسیده اما این وضعیت شکننده است و هر لحظه می تواند تغییر کند.

وی با بیان اینکه در فصل سرما شرایط برای گسترش ویروس کرونا فراهم است، افزود: هم اکنون بیش از پیش، سرعت انتشار بالای شیوع کرونا نگران کننده است و باید مراقب باشیم درست تصمیم بگیریم تا وضعیت بدتر نشود.

معاون سیاسی استاندار گفت: هر گونه شتاب در بازگشایی محدودیت های کرونایی به معنایی استقبال از کرونا است بنابراین کادر درمان و مردم دیگر تحمل اوج دیگری از شیوع کرونا را ندارند و باید اجازه ندهیم وارد پیک دیگری شویم.

این مسئول خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم شرایط موجود حفظ شده و به سمت نزولی شدن روند ابتلا و بستری پیش برویم تا شرایط سخت تر نشود.

حبیبی خاطرنشان کرد: یکی از بهترین طرح‌های ستاد کرونا، منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح است که تا پایان سال این طرح ادامه دارد و از فرمانداران انتظار داریم که از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه آژیر تعطیلی را در شهرها اعلام کنند.

وی برگزاری هر گونه تجمع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را در تمامی وضعیت‌ها همچنان ممنوع دانست و گفت: مراسم ۲۲ بهمن به هیچ وجه مانند سال‌های گذشته نخواهد بود بلکه به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان بیان کرد: هم اکنون  ۱۰۹ بیمار در قزوین و ۲۴ بیمار نیز در تاکستان بستری هستند و باید تلاش کنیم این میزان را به ۲۰ درصد کاهش دهیم بنابراین از فرمانداران قزوین و تاکستان درخواست داریم این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز