خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

برای اتصال خط ریلی رشت کاسپین در زمان مقرر، اهتمام جدی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۳۴۳

استاندار گیلان گفت: برای اتصال خط ریلی رشت کاسپین در زمان مقرر، اهتمام جدی داریم .

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان با اشاره به  تلاش های ایران برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و فاینانس اظهار داشت: باتوجه به اهمیت پروژه راه آهن رشت – آستارا در اقتصاد منطقه، شرکت سرمایه گذاری خارجی برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده که با مصوبه امروز به سازمان برنامه و بودجه برای طرح در شورای اقتصاد و بهره مندی از فاینانس، معرفی می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان گسترش حجم مبادلات تجاری از طریق ارتباط جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی، آسیای میانه و قفقاز  و کاهش هزینه و زمان در ترانزیت کالا و مسافر را از مزایای احداث راه آهن رشت-آستارا عنوان و خاطرنشان کرد: باید تمامی ملاحظات زیست محیطی و فنی در اجرای این پروژه بین المللی و مهم و مورد توجه قرار گیرد و از هر مسیری برای تسریع در تحقق آن تلاش شود.

وی همچنین به تأکید رئیس جمهوری مبنی بر سه شیفته شدن اجرای پروژه با اهمیت خط ریلی رشت-کاسپین در مراسم افتتاح طرح های منطقه آزاد اشاره و تصریح کرد: تمهیدات لازم برای تأمین یک میلیون و 200 هزار مترمکعب مصالح مورد نیاز از مخازن سدها صورت گرفته و برای افتتاح این پروژه مهم و راهبردی در زمانبندی مقرر، باید فعالیت پیمانکاران قطعه های 6 و 7 به صورت سه شیفت شود.

در این جلسه سیدعلی آقازاده یکی از نمایندگان مردم رشت و احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در‌باره اجرای پروژه خط ریلی رشت – آستارا مطالبی بیان داشتند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گزارشی از نحوه سرمایه گذاری خارجی در پروژه راه آهن رشت-آستارا در این جلسه ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز