خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی خبر داد:

رشد چشمگیر زادآوری گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۲۴۲

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: زادآوری گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان، رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از حفاظت محیط زیست فارس، حسن ابراهیمی گفت: رشد چشمگیر زادآوری گوزن زرد، نشان دهنده تاثیرگذاری تلاش و مراقبت نیروهای این اداره بوده است.

وی ادامه داد: از دیگر عوامل موثر بر افزایش زادآوری این گونه، فراهم شدن محیطی امن در زیستگاه، تغذیه مناسب، گشت‌های منظم و پایش دقیق و در نهایت مدیریت مطلوب را می‌توان یادآور شد.

ابراهیمی اعلام کرد: براساس سرشماری پائیزه گوزن زرد در سایت ارسنجان تعداد این گونه درمعرض خطر انقراض به عدد قابل ملاحظه ۴۸ رسیده است. ​

ابراهیمی گفت: با عنایت به فراهم شدن زمان مناسب و رویت مستقیم گونه گوزن زرد در سایت تکثیر و پرورش جنگل "خلیل بیگ ارسنجان" با هدف آمارگیری دقیق، ۱۲ گروه پیاده متشکل از ماموران اجرایی شهرستان، کارشناسان اعزامی از مرکز استان فارس و شماری از دوستداران حیات وحش، کار سرشماری را اجرا کردند.

به گزارش ایلنا سایت احیای گوزن زرد ارسنجان، دومین سایت احیای این گونه حیوانی در فارس است که از اوایل دهه ۹۰ شمسی در محیطی به وسعت ۳۰۰ هکتار از جنگل خلیل بیگ، در ۸ کیلومتری ارسنجان راه‌اندازی شد.

سال ۱۳۹۰ و با راه‌اندازی این سایت، تعداد ۷ راس گوزن زرد در منطقه رهاسازی شده بود که اکنون به ۴۸ راس رسیده است.

گوزن زرد ایرانی که دارای جثه‌ای کوچکتر از مارال و بزرگتر از شوکاست، از سوی سازمان بین المللی حیات وحش، به لحاظ حفاظتی جزو گونه های در معرض خطر انقراض اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز