خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام پزشکی مشهد خبر داد:

بازگشایی مجدد مدارس باعث شیوع کرونای انگلیسی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۲۲۱

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با توجه به خطر شیوع کرونای انگلیسی با بازگشایی دوباره مدارس به شدت مخالفیم و معتقدیم این کار موجب شیوع این بیماری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی بیرجندی‌نژاد در این خصوص افزود: در شرایطی که با گذشت چند ماه از اجرای طرح آموزش مجازی و ایجاد بسترها و شرایط لازم، دانش‌آموزان توانسته‌اند خود را با این نوع از آموزش‌ها وفق دهند بازگشایی مدارس حتی به صورت محدود نه تنها کمکی به برطرف کردن مشکلات آموزشی نخواهد کرد بلکه با شیوع بیشتر کرونا باعث ایجاد مشکلات و تبعات بیشتر برای دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان خواهد شد.

وی خطر شیوع کرونای انگلیسی را جدی خواند و ادامه داد: ویروس جهش‌یافته کرونا مُسری‌تر است و طبق مطالعات اولیه این ویروس در افراد زیر ۲۰ سال به ویژه کودکان بیشتر از کووید ۱۹ غیر جهش یافته بروز پیدا می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا تاکنون ۲ میلیون کودک در جهان به کووید ۱۹ مبتلا شده اند که نیمی از این موارد طی یک ماه گذشته و به دنبال شیوع کرونای انگلیسی ثبت شده است بنابر این بازگشایی مدارس در هر مقطع تحصیلی حتی با رعایت پذیرش حداکثر ۱۰ نفر در هر کلاس نیز خطرناک خواهد بود.

بیرجندی‌نژاد شرایط آبی را برای مشهد متفاوت از سایر شهرها دانست و افزود: مشهد شهر زائرپذیری است و از این ‌رو شیوع ویروس در شهر با ورود مسافران می‌تواند به شدت افزایش یابد لذا رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت‌های ورود به مشهد باید کمی متفاوت با سایر شهرها در نظر گرفته شود.

وی ضمن انتقاد از بازگشایی تالارها و استخرها گفت: اگر چه معیشت عده‌ای به این بازگشایی گره خورده است اما نباید فراموش کرد که در اواسط تابستان و اوایل پاییز با بازگشایی‌ها و برداشتن محدودیت‌ها شیوع بیشتر کرونا را شاهد بودیم. 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ضمن قدردانی از همراهی و همکاری آستان قدس‌رضوی در کنترل بیماری کرونا و اقداماتی چون توزیع ماسک در مبادی ورودی حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: به خاطر برداشته شدن ممنوعیت ورود به شهرهای آبی به احتمال زیاد در روزهای آینده با افزایش حجم ورودی زائران بارگاه منور رضوی رو به رو خواهیم شد که مساعدت و همراهی بیشتر مجموعه آستان قدس رضوی به خصوص در کنترل اجتماعات بارگاه رضوی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این رابطه ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز