خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان خبرداد:

گرانی بیمه؛ دلیل تعدیل نیرو‌های کارخانجات مس/ ظرفیت صادرات مس وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۱۷۷

رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان، با اشاره به گرانی مواد اولیه صنعت مس و نبود ظرفیت‌های صادرات برای این محصول، گفت: نیروهای کارخانجات مس به دلیل گرانی بیمه تعدیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،رسول ارتیشه‌دار،امروز با اعلام این خبر، گفت:در زمینه تأمین مواد اولیه صنعت مس مشکلی وجود ندارد اما گرانی مواد اولیه همواره برای صنعتگران مشکل ساز بوده است.

رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان، با اشاره به اینکه قیمت مواد اولیه مس بر اساس قیمت جهانی و دلار داخل تعیین می‌شود، افزود:قیمت مواد اولیه از 230 تومان به 260 تومان در چند ماه گذشته افزایش یافته که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

او  با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین ساخت محصولات مسی به صورت چکشی دستگاهی است، عنوان کرد: تنها 5 درصد صنعتگران مس به صورت دستی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان با بیان اینکه با انتشار ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها برای رفت‌و‌آمد و کاهش چشمگیر گردشگران صنعت مس با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد، ادامه داد: میزان فروش صنعت مس بیشتر به صورت فصلی است که در ایام عید نوروز سال گذشته میزان فروش صنایع مس به شدت پایین آمد.

ارتیشه‌دار درباره صادرات مس نیز اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های موجود صادرات مس به کشورهای خارجی در کمترین حد خود قرار دارد اگر چه سرمایه بسیاری را نیز می‌طلبد.

او فقدان بیمه را از مهم‌ترین مشکلات صنعتگران مس در زنجان عنوان کرد و گفت:در گذشته میراث فرهنگی با 4 درصد صنعتگران را بیمه می‌کرد اما در حال حاضر کارفرمایان با 29 درصد کارگران خود را بیمه می‌کنند که این امر بزرگترین مشکل صنعت مس در حال حاضر است.

ارتیشه‌دار در پایان سخنان خود از تعدیل نیروی کارخانجات مس به دلیل گرانی بیمه خبرداد و افزود: با توجه به وضعیت امروز صنعت مس، کارفرمایان قدرت بیمه کردن کارگران خود را ندارند که ضروری است میراث فرهنگی در این زمینه کمک کار کارفرمایان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز