خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان خبر داد:

ثبت 13 اثر از سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۸۶۰

در ۹ ماهه امسال ، هشت اثر ناملموس، ۲ اثر طبیعی و سه اثر غیرمنقول از سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در این مدت ۱۵ پرونده ثبتی غیرمنقول، پنج پرونده آثار طبیعی، ۱۳ پرونده آثار منقول فرهنگی-تاریخی و پنج پرونده آثار ناملموس نیز تکمیل و به مرحله ارسال به معاونت میراث ‌فرهنگی وزارت رسیده است.

ملاالهی افزود: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۵۰۰ اثر از استان سیستان و بلوچستان در سامانه جامع ثبت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ کارگاه مرمت آثار تاریخی با هزینه بیش از ۲۰ میلیارد ریال، در شهرستان‌های زابل، زاهدان، خاش و قصرقند فعال شده است که مهمترین کارگاه‌ها، قلعه بلقیس و خانه امیرشهریار خمکی زابل، قلعه حیدرآباد خاش، گاراژ ملک زاهدان، قلعه قصرقند هستند .

منصوره ملاالهی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال مرمت سه نسخه‌ خطی با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال انجام شده است، افزود: مرمت ۸۰ سکه مربوط به مخزن موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه موزه سبز شهرسوخته، موزه مردم‌شناسی سیستان و موزه منطقه‌ای جنوب شرق و نیز مرمت آبنمای موزه بزرگ زاهدان از اقدامات دیگر حوزه میراث ‌فرهنگی در ۹ ماهه امسال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز