خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی به کشور / بارش برف و باران در استان‌های غربی/ کاهش آلودگی هوای تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۸۴۰

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز گذشته سامانه بارشی وارد کشور شده و در استان‌های نواحی شمالغرب و غرب؛ رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، امیرسرکرده با اعلام این مطلب افزود: در نواحی شمالغرب و غرب کشور بارش برف در ارتفاعات خواهیم داشت و امروز بارش را در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان و ارتفاعات البرز پیش رو داریم.

وی گفت: بارش‌ها عمدتاً به شکل برف و باران است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پیش بینی می‌شود برای نواحی و سواحل دریای خزر امروز همچنان وزش باد را داشته باشیم. روز گذشته گرگان و رشت از بین ۳۰ مرکز استان گرمترین مراکز بودند و امروز پیش بینی می‌شود سواحل دریایی خزر گرمتر شود.

سرکرده گفت: آب‌های جنوبی خلیج فارس و دریای عمان مواج است، اما این سامانه که روز گذشته وارد کشور شده آنچنان قدرت و رطوبت ندارد که باعث بارش بر روی دامنه‌های جنوبی البرز شود، اما وزش باد می‌تواند در کاهش آلودگی در شهر‌های صنعتی مانند، تهران، کرج، قم، اصفهان، موثر باشد.

وی افزود: شاخص آلودگی هوای تهران امروز به زیر ۱۵۰ می‌رسد که این کاهش آلودگی ناشی از وزش بادی است که پیش رو خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی می‌شود فردا و پس فردا نیز از میزان آلودگی هوای تهران کاسته شود.

وی ادامه داد: دمای تهران امروز در گرمترین ساعت بین ۱۲ تا ۱۴ درجه خواهد رسید و آسمان پایتخت امروز صاف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز